امام جمعه تنکابن در باره علل ترک شورای اداری گفت:

کنسرت مختلط با سیره فاطمه (س) در جامعه اسلامی سازگار نیست

امام جمعه تنکابن در خصوص علت ترک جلسه با حضور وزیر ارشاد گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) حاضر نبود در خانه‌ای که مرد نابینا حاضر بود بنشیند،با این حال آیا برپایی کنسرت‌های مختلط زن و مرد در جامعه اسلامی با فرهنگ جامعه ما سازگار است؟!
کد خبر: ۸۸۲۳۸۴۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ماندران، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر در گفت‌وگویی در ارتباط با دلایل ترک جلسه شورای اداری مازندران در نوشهر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران دستگاه در نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) حاضر نبود در خانه‌ای که مرد نابینا حاضر بود بنشیند، گفت: آیا برپایی کنسرت‌های مختلط زن و مرد در جامعه اسلامی با فرهنگ جامعه ما سازگار است.

امام جمعه تنکابن با بیان اینکه مشکلی با موسیقی نداریم، اظهار کرد: برگزاری کنسرت‌های مختلط مورد نقد جدی ما است.

پوراکبر با اشاره به اینکه برگزاری این کنسرت مشکلات اخلاقی جدی برای جوانان ما ایجاد می‎کند، افزود: فقط برای ایام عید نوروز 17 کنسرت در هر کنسرتی 2 هزار نفر جمعیت به صورت مختلط حاضر شوند برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه ا ین اظهارات بنده منجر به بیان مطالبی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، ادامه داد: وزیر با این پاسخ که ما تابع مراجع تقلید و فتوای آیات اعظام هستیم، در مقام پاسخگویی برآمد و بنده اعلام کردم فتوا مقام معظم رهبری  و مراجع اعظام  در بحث موسیقی یک بحث جدایی هست، همه مراجع اختلاط زن و مرد را جایز نمی‎دانند.

امام جمعه تنکابن خاطرنشان کرد: وزیر نسبت به پاسخ بنده واکنش تندی نشان داد و با بیان جمله «ساکت باشید» سعی داشت صحبت بنده را قطع کند و من هم در پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردم که باید از مسائل شرعی دفاع کنم.

پوراکبر گفت: بنده از صندلی به قصد اعتراض بلند شده و وزیر فرهنگ و ارشاد به من اعلام کرد که شما این اقدام را برای کسب وجاهت خودتان انجام می‎دهید.

 

 

فارس/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار