بخشدار اصلاندوز:

بزودی مکان یابی بندر خشک اصلاندوز به پایان می رسد

بخشدار اصلاندوز با بیان اینکه بندر خشک اصلاندوز کاملا در حال مطالعه است گفت:بزودی مکان یابی این بندر به پایان رسیده و مراحل اجرایی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۳۸۷۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار،"سیدعباس مینایی" در مراسم راهپیمایی 22 بهمن با قدردانی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد:دو ریشه اصلی باعث شد که در طول سالیان متمادی مبارزات مردم و روحانیت به ثمر برسد و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد،ریشه اول نارضایتی و خشم مردم از عملکرد حاکم مستبد و حکومت طاغوت و تبعیض و بی عدالتی در جامعه و ریشه دوم داشتن آرمان و هدف غایی و معنوی مردم بود.

وی به تشریح اوضاع قبل از انقلاب پرداخت و افزود:حکومت طاغوت دست پرورده استعمار و بر اثر یک کودتا بر سر کار آمده بود اما حکومت اسلامی ایران مولود انقلاب بود، انقلابی که ریشه اش اسلام و قرآن که بدون رهبری انقلاب میسر نمی شد.

بخشدار اصلاندوز با بیان اینکه ساختار انقلاب اسلامی خدا،مردم و رهبری انفلاب اسلامی ایران است که با دیگر انقلابهای جهان متفاوت است افزود: مردم شریف ایران به رهبری امام خمینی(ره)تنور انقلاب را روز به روز داغ تر کردند تا اینکه به مرحله ای رسید که کل دنیا نتوانستند در مقابل این انقلاب ایستادگی کنند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان حکومت اسلامی در این خطه از دنیا استقرار یافت.

مینایی گفت:بعد از انقلاب دولتهای مختلف با مقتضیات زمان و رویکردها و افکار مختلف بر سرکار آمدند اما زیربنا همچنان اسلام و قرآن و ولایتمداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با حماسه سیاسی شما ملت مولود شده است افزود:در اوایل برای اینکه یک سری شاخص ها و یک سری بی نظمی های اقتصادی و سیاسی از سوی جهان استکبار در اثر تحریمها بوجود آمده بود، دولت تدبیر و امید در اولین کار ثبات اقتصادی و شاخص های اقتصادی که مهار گسیخته بود آنها را مهار کرد.

رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر اصلاندوز در ادامه گفت:رشد اقتصادی مملکت که منفی 6/8 درصد در اثر تحریمها بود رو به بهبودی گذاشت و رکود تورمی مهار شد.

این مسئول اظهار کرد:بازکردن فضا در سیاست بین الملل و اهمیت به کشورهای همسایه و اسلامی و پای میز مذاکره با نرمش قهرمانانه و با مدنظر قرار دادن نقطه نظرات و فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری باعث شد در دنیا حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای، بخش اعظمی از تحریمها از بین برود،ثبات و پایداری به جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل برگردد و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اطمینان حاصل شد که اینها جز با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مدیریت ایشان و تلاش های دولت بوجود نمی آمد.

مینایی در ادامه خاطرنشان کرد:اتفاقات مبارکی در مملکت هم اکنون در حال شکل گیری است. بهبود نرخ رشد اقتصادی منفی 68 درصد به مثبت 44 درصد،کاهش تورم 43 درصدی به 9 درصد،ثبات آرامش در اقتصاد ،کاهش نرخ سود بانکی ،کاهش نقدینگی،افزایش ارائه تسهیلات و از بین بردن اتکای صرف به درآمد های نفتی که 53 درصد درآمدهای مملکت از طریق نفت بود الان به زیر 30 درصد رسیده است.

بخشدار اصلاندوز بزرگترین دستاورد دولت را در عرصه بهداشت و درمان دانست و گفت:دستاوردهای دولت تدبیر و امید در منطقه اصلاندوز در این راستا بی بهره نیست.

وی به دستاوردهای دولت در بخش اصلاندوز اشاره کرد و گفت:در عمران و آبادانی و با عنایت دولت حدود 14 کیلومتر در روستاها طرح هادی اجرا شده است. آبرسانی به 43 روستا نیز در برنامه قرار دارد.

مینایی از هزینه 37 میلیارد تومانی برای گازرسانی به 53 روستای بخش اصلاندوز خبر داد و گفت:این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های بخش است که اکثرا بهره مند شدند.

وی همچنین گفت:در راههای مواصلاتی تقریبا به نقطه مطلوب رسیدیم که میلیاردها تومان در بحث راه روستایی هزینه شده است.

مینایی با بیان اینکه اصلاندوز به لحاظ سرزمین بی نظیر و کم نظیر و با آب و خاک مناسبی که دارد بعنوان کلید و راهکار توسعه منطقه است، گفت:در موضوع واگذاری اراضی پایاب خداآفرین در اصلاندوز و اسلام آباد تقریبا پالایش و واگذاری اراضی تمام شده و بزودی شاهد کشت و زرع و شکل گیری صنایع توسط مردم خواهیم بود.

بخشدار اصلاندوز افزود:در واگذاری اراضی هیچ گونه نگرانی نیست ،زمین ها فقط به خود مردم بخش اصلاندوز و کسانی که بهره بردار قانونی و عرفی است توسط دولت واگذار می شود.

وی گفت:ناحیه عمرانی اول تقریبا تمام شده و ناحیه عمرانی دوم نیز 90 درصد تمام شده است که بخش اعظم آن در 22 بهمن افتتاح شد.

مینایی اظهار امیدواری کرد که اگر همکاری مردم بیشتر باشد زودتر اراضی که کلید توسعه منطقه است ارائه می شود و این باعث اشتغالزایی در شهرستانها خواهد بود.

بخشدار اصلاندوز در ادامه به بحث بندر خشک اصلاندوز اشاره کرد و گفت:امتیاز گمرک اصلاندوز در کمیسیون امنیت مرزی کشور لغو و حذف شد و این بخاطر این بود که در برنامه پنجم توسعه مجلس و دولت قبل مصوب شده بود که 30 درصد از مبادی ورودی و خروجی کشور بر اساس اولویت آنهایی که راکد هستند باید بسته شود بر پایه این مصوبه گمرک اصلاندوز از مرزی بودن لغو شد.

مینایی گفت:در این راستا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل،استاندار اردبیل،فرماندار شهرستان پارس آباد و نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس بلافاصله وارد قضیه شده و پیگیری های اساسی انجام پیدا کرد.

بخشدار اصلاندوز اظهار کرد:اخیرا در کمیسیون امنیت مرزی کشور مرزی بودن و بندرخشک اصلاندوز به تصویب رسید که بصورت نامحسوس 3 بار هیات کارشناسی به بخش اصلاندوز سفر کردند و بازدیدهای متناوب و متوالی انجام دادند .

وی افزود:اخیرا جلسه ای با حضور کارشناسان امنیتی و وزارت راه و شهرسازی با حضور فرماندار شهرستان پارس آباد و مسئولان استانی در مرز برگزار شد و بازدیدی برای مکان یابی بندرخشک اتفاق افتاد.

مینایی با بیان اینکه طرح بندر خشک اصلاندوز کاملا در حال مطالعه است و بزودی مکان یابی این کار به پایان رسیده و مراحل اجرایی آغاز خواهد شد به مزایای بندرخشک اشاره کرد و گفت:بندرخشک بندر ریلی و مرزی است و راه ورود به بازارهای مسکو و قفقاز است که فقط مختص به منطقه اصلاندوز نیست بلکه کل کشور،استان و شهرستان خواهد بود و بیشترین سود و درآمد برای کل استان است.

بخشدار اصلاندوز با بیان اینکه بندر خشک اصلاندوز حرف و حدیث نیست افزود:در این راستا اخیرا جلسه ای با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل و مشاورین برای شروع عملیات بندر خشک و آغاز مطالعات اساسی در استانداری تشکیل شد.

وی در پایان از رهنمودها و پیگیری های امام جمعه اصلاندوز نسبت به بندر خشک قدردانی کرد و گفت:برای ادامه کار هیچ موقع دلسرد نیستیم.بزودی بعد از یک ماه چند پروژه مخابراتی،آموزشی و بهداشت افتتاح خواهد شد که زیرساخت مخابرات،درمان بستر 16 تختخوابی و مدرسه شبانه روزی دخترانه در قشلاق بایاندور از آن جمله هستند.

ارسال نظرات