خبرهای داغ:
بانوی کارآفرین روستای اسفندان شهرستان کمیجان از استان مرکزی از بانوان کارآفرین برتر است که کار خود را با حمایت سازمان بسیج سازندگی آغاز کرده است، کشت زغفران و اشتغال در زمینه صنایع تبدیلی از فعالیت های این بانوی روستایی است که توانسته است مسقیم و غیرمستقیم برای قریب 40 نفر اشتغال زایی نماید.
کد خبر: ۸۸۲۳۸۷۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج "اکرم آرزومندی" از بانوان کارآفرین استان مرکزی، شهرستان کمیجان است، وی کار خود را 15 سال پیش با کاشت پیاز زعفران آغاز کرده است و اکنون به عنوان یکی از کارآفرینان برتر استان شناخته می شود.

 وی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس ضمن معرفی خود گفت: من ساکن روستای اسفندان هستم و فعالیت خود را با کاشت زعفران از سال 1380 شروع کردم. در اوایل کشت چنین محصولی در منطقه سرد سیری ما قابل پذیرش برای کشاورزان نبود اما کم کم با صحبت هایی که با سایر کشاورزان داشتم، آنها را نیز با خود همراه کرده و به سمت کشت زعفران روی آوردند.

این بانوی کارآفرین با بیان این که کشت زعفران نسبت به دیگر محصولات مرغون به صرفه است، گفت: این محصول به آب کمتری نیاز داشته و بازدهی بالاتری دارد از این رو  می توان گفت: یکی از اهدافم از روی آوردن به کشت زعفران، پُر کردن اوقات فراغت و مرغون به صرفه بودن این محصول بود.

آرزومندی در ادامه گفت: زعفران را در زمینی 50 متری آغاز کردم و امروز به صورت خانوادگی و با حضور 8 نفر از اعضای خانواده، بیش از 7 هزار متر زمین را زیر کشت زعفران برده ام.

این بانوی کارآفرین در خصوص میزان برداشت خود گفت: از 7 هزار متر زمین زیرکشت، نیم کیلو زعفران مرغوب، معادل معادل 100 میلیون ریال برداشت خواهیم داشت.

وی همچنین از سال 1390 به تولید صنایع تبدیلی و فرآورده های گیاهان دارویی نیز روی آورده وی با جمع آوری گیاهان دارویی و با کاشت نشاء برخی گیاهان مانند گل گاو زبان و بسته بندی کردن آن ها، این محصولات را به صورت مستقیم به دست مصرف کننده می رساند.

آرزومندی که فعالیت خود را در این زمینه با حمایت و اعتبارات بسیج سازندگی آغاز کرده است، اکنون با ورود به عرصه صنایع تبدیلی و تولید چیپس میوه ، گوجه خشک، کشمش و بسته بندی محصولات زراعی و باغی علاوه بر اشتغال مستقیم برای 7 نفر در مجموع شرایط اشتغال 35 نفر را فراهم کرده است.

این بانوی کارآفرین در خصوص این فعالیت خود گفت: روزانه 100 کیلو محصول را در عرض 6 الی 7 ساعت با دستگاه خشک کن، خشک کرده و سپس بسته بندی می کنیم و به دست مصرف کننده می رسانیم.

این محصولات بیشتر با حضور در نمایشگاه های مصرفی محصولات در استان قم ، اراک و کمیجان و نمایشگاه های فصلی و حتی صادرات به شهر دزفول به فروش می رسد.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات