در زمان کنونی از هرزمانی بیشتر به بصیرت نیاز داریم زیرا اگر بخواهیم کورکورانه در مسیر دین حرکت کنیم حتماً در چاه‌هایی که دشمنان اسلام برای نابودی ما حفر کرده‌اند خواهیم افتاد.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۴۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش سرویس بسیج مداحان کشور  خبرگزاری بسیج، نریمان پناهی، مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) پیرامون کیفیت و چگونگی برگزاری دهه فاطمیه اظهار داشت: معصومین(ع) هرکدام به طریقی برای حفظ اسلام از همه چیز خود گذشتند و ما نیز باید زندگی و اخلاق ائمه و معصومین را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.
 
وی حضرت فاطمه(س) را مادر عاشورا خواند و گفت: امام حسین(ع) میوه دامن حضرت فاطمه(س) است و تعلیمات و آموزه‌های ایشان بود که عاشورا را آفرید و امام حسین(ع) برای حفظ دین از جان خود گذشت تا امروز این اسلام ناب محمدی به ما انتقال یابد.
 
 پناهی امام داد: امام رضا(ع) بنیان‌گذار دهه‌های فاطمیه بود و ما نیز باید دنباله‌روی این حضرت باشیم و با برگزار کردن هرچه باشکوه‌تر دهه‌های فاطمیه در جهت نشر اخلاق فاطمی بکوشیم همان‌گونه که مقام معظم رهبری در برگزاری این دهه‌ها تأکید دارند.
 
این مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) با تأکید بر اینکه باید بیشتر به دهه‌های فاطمیه توجه کنیم زیرا محور دین حضرت فاطمه(س) است، افزود: حدیث کسا و آیه تطهیر در خانه حضرت زهرا(س) و درشان ایشان نازل شد و این‌ها همه نشانه‌هایی است تا به ما نشان دهند که محور حضرت زهرا(س) است.
 
وی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «نصف دین تقیه است»، بنابراین ما نیز باید این حدیث را سرمشق خود قرار دهیم اما در کنار تقیه «تبری» را نیز داشه باشیم و نگذاریم تا دشمن با دامن زدن به برخی اختلافات میان اهل تسنن و شیعه به اسلام ضربه وارد کنند.
 
 پناهی با اشاره به حدیثی از یکی از معصومین که می‌فرمایند«ملعون است کسی که چهره ما معصومین را خراب کند و اسرار ما را فاش کند»، بیان داشت: ما نباید به مقدسات اهل تسنن اهانت کنیم زیرا اگر این لعن ما باعث شود تا آن تکفیری یا وهابی در جای دیگر سر یک بچه شیعه را ببرد، ما نیز در قتل آن بچه شریک هستیم.
 
این مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: دین اسلام دین بصیرت و هشیاری است و ما نیز در این زمان از هرزمانی بیشتر به بصیرت نیاز داریم زیرا اگر بخواهیم کورکورانه در مسیر دین حرکت کنیم حتماً در چاه‌هایی که دشمنان اسلام برای نابودی ما حفر کرده‌اند خواهیم افتاد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مداحان نباید خودسرانه عمل کنیم و اگر در مورد موضوعی اطلاعات کافی نداریم باید به سخنان مقام معظم رهبری و بزرگان دینمان گوش فرا دهیم و رهنمودهای آن‌ها را سرلوحه خود قرار دهیم.





ارسال نظرات