امام جمعه اردبیل در جمع نخبگان استان مطرح کرد
مهمترین نیاز کشور تولید ایده‌ها و فکرهای جدید است که این امر برای ما اهمیت بسزایی داشته و باید مسئولان مربوطه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۵۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسئولین علمی و پژوهشی وبسیج اساتید  سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل به همراه نخبگان، مخترعان، فرهیختگان و پژوهشگران استان با امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

آیت‌الله سیدحسن در این دیدار اظهارداشت: یکی از نیازهای اساسی در استان اردبیل راه‌اندازی اتاق فکر نخبگان است که انتظار می‌رود این اتاق هر چه زودتر راه‌اندازی شده و خروجی این اتاق فکر در مسیر توسعه و پیشرفت استان باشد.

وی گفت: امروز دیگر زمان حرف زدن و آمار ارائه کردن نیست بلکه باید در عمل اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی و نخبگان ارائه شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: انتظار از نخبگان، فرهیختگان و مخترعان بسیار بالا بوده و این افراد باید متناسب با تحولات دنیا پیشرفت کنند چرا که عقب‌ماندگی در این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز عدم پیشرفت کشور و منطقه شود و ما باید خودمان را با تحولات دنیا هماهنگ کنیم.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: امروز مهمترین نیاز کشور تولید ایده‌ها و فکرهای جدید است که این امر برای ما اهمیت بسزایی داشته و باید مسئولان مربوطه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه اردبیل افزود: نخبگان یکی از ارکان مهم پیشرفت کشور هستند و انتظار از این افراد با توجه به ظرفیتهای موجود کشور و منطقه بسیار بالا بوده و ما باید با برنامه‌ریزی هدفمند مسیر توسعه و پیشرفت منطقه را با استفاده از ظرفیتهای موجود رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: باید زمینه ابتکار و نوآوری در بین جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم شود چراکه با تبدیل این امر به یک فرهنگ همه جانبه شاهد شکوفا شدن ظرفیتهای مختلف در استان اردبیل توسط نخبگان خواهیم شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به موضوع فرهنگ و تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه اقتدار فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: باید در این زمینه ما نیز سرمایه‌گذاری اساسی انجام دهیم و از کار و تلاش در حوزه فرهنگ دریغ نکنیم.

عاملی در پایان با تاکید بر اینکه اساتید باید توجه و تمرکز بیشتری بر روی دانشجویان داشته باشند گفت:اساتید دانشگاه‌های استان باید در دانشگاه ها زمان بیشتری را برای تربیت و ارائه علم به دانشجویان در نظر بگیرند چراکه آنها آینده سازان مملکت هستند.

ارسال نظرات