بجاست استاندارمحترم با نظارت بر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل، اجازه ندهد ناخواسته، تصویر ضعیفی از استان اردبیل در ذهن میهمانان نقش ببندد.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۹۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نزدیک به یک ماه پیش بود که قادر تقی‌زاده معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر استان اردبیل از فعال شدن کمیته های 10 گانه ستاد خدمات سفر در استان اردبیل خبر داد.

به گفته وی برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه تعطیلات نوروزی سال 96 به فرمانداران و روسای ستاد خدمات سفر در سطح استان اردبیل ارسال شده است.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در قالب کمیته خدمات سفر استان برای هماهنگی اقدامات در تعطیلات نوروزی فعالیت خواهند داشت که از جمله دستگاه‌های اجرایی دخیل در این موضوع می‌توان به استانداری، فرمانداری‌ها، میراث‌فرهنگی، علوم پزشکی، حمل و نقل و راهداری جاده‌ای، صنعت، معدن و تجارت و هلال احمر اشاره کرد.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، همانند سال‌های گذشته ستاد مرکزی خدمات سفر در نگارخانه ختایی مجموعه بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیل مستقر خواهد شد و انتظار می رود نمایندگان دستگاههای اجرایی به صورت مداوم در این ستاد حضور داشته باشند تا در موقع به وجود آمدن مشکلی هماهنگی‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

تقی‌زاده بیان کرد: مانور ستاد خدمات سفر استان اردبیل به منظور هماهنگی هر چه بیشتر بین اعضای ستاد از تاریخ 29 تا 27 اسفندماه در سطح استان اردبیل برگزار خواهد شد که برگزاری این مانور در راستای هماهنگی و نیز برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات به مسافران حائز اهمیت است.

به گفته وی 21 نقشه کامل از استان اردبیل برای توزیع بین مسافران تامین و تهیه شده که در این نقشه‌ها تمامی مراکز مهم و مورد نیاز برای مسافران پیش بینی شده و نیز فیلم جاذبه‌های گردشگری استان نیز به چند زبان آماده شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده فیلم جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در فرودگاه، پایانه مرزی بیله‌سوار و شرکتهای حمل و نقل پخش می‌شود تا در تمامی مکانهای حمل و نقل مسافران و گردشگران فیلم جاذبه‌های گردشگری استان برای مسافران پخش شود.

به گزارشسبلان‌ما، چنانچه قرار است خروجی عملکرد این ستاد، موارد مطرح در گزارش باشد باید گفت که بخش مهمی از اینها صرفاً یک سری امورات جاری و پیش پا افتاده است که در سطوح مختلف کشور و حتی در برخی دهیاری های فعال نیز اجرایی می‌شود. این که توزیع بروشور اطلاع رسانی و لوح های فشرده حاوی جاذبه های گردشگری را از جمله وظایف این ستاد بشماریم، نه تنها رضایت بخش نیست بلکه به نوعی عقب گرد است چرا که این برنامه های جاری سالیان سال است که اجرا می‌شود و چندان کارایی ندارد.

انتظار بر این است این ستاد به جای افزودن بر شمار اعضای کمیته های خود و مدعوین، با دعوت از ایده پردازان و جذب ایده های خلاقانه، استان اردبیل را آن طور که شایسته است به میهمانان معرفی کند و گرنه با اقداماتی جاری و منسوخ شده، جایگاه توریستی و جاذبه های بی نظیر استان مخدوش خواهد شد.

بجاست استاندار محترم اردبیل با نظارت بر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل، اجازه ندهد ناخواسته، تصویر ضعیفی از استان اردبیل در ذهن میهمانان نقش ببندد.

ارسال نظرات