رهبر معظم انقلاب می‎فرمایند: امروز سیاست‌های مُدهش و اهریمنی بین‌المللی درصدد این است که بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد. توجّه شود در ایام فاطمیّه، به‌ مناسبت ذکر مناقب آن بزرگوار، مسائل اختلاف‌افکن مطرح نشود.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۱۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، قرآن کریم همه مسلمانان را یک امت واحده خوانده در حالی که امروزه برخی رویدادها موجب تفرقه مسلمانان شده است و روابط مسلمانان با یکدیگر بر طبق همان الگویی که دولت‌های غربی و استعماری به نفع خود بیان کرده‌اند یعنی «تفرقه‌ بینداز و حکومت کن» رقم خورده است، مخالفان اسلام با حربه‌هایی مانند بنیادگرایی، افراط‌گرایی و تروریسم و نسبت‌دادن آنها به اسلام سعی در نابودی اسلام دارند.

برای تقویت وحدت شیعه و سنی، همانگونه که شناخت عوامل و زمینه‌های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه‌های اختلاف نیز ضروری است؛ بر این اساس برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تنگ‌نظری‌ها ،احساسات آنی، تحریک‌پذیری، تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی، شناسایی و با آنها مبارزه شود تا زمینه فرصت‌طلبی دشمنان خارجی نیز که نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند از بین رفته و در عین وحدت و یکپارچگی به تنوع در جامعه به عنوان فرصتی گرانبها نگریسته شود. حال که در ایام فاطمیه (س) به سر می‌بریم، اهمیت این مسأله بیشتر مشخص می‌شود و شایسته است بار دیگر این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

در همین راستا، رهبر معظم انقلاب دربارۀ اهمیت مسألۀ وحدت و همدلی و عدم طرح بحث مباحث اختلاف‌افکن فرموده اند:

«توجّه بشود در ایام فاطمیّه، به‌ مناسبت ذکر مناقب آن بزرگوار، ذکر شهادت آن بزرگوار، مسائل اختلاف‌افکن مطرح نشود. امروز سیاست‌های مُدهش و اهریمنی بین‌المللی جدّاً درصدد این است که بین شیعه و سنّی اختلاف بیندازد.» (بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى 20/ 12/94)

ارسال نظرات