اردبیل – مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل در راستای تامین و رفع نیاز دو بخش صنعت و آب شرب استان در آینده است.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۶۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از مهر،اصغر سلیمانزاده در گفتگویی با تأکید به محدودیت منابع آبی اردبیل در آینده ادامه داد: برای تأمین آب شرب و بخش صنعت تخصیص 50 میلیون مترمکعب از قزل‌اوزن برای اردبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: اجرای این طرح هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بعد از آغاز انتقال نیاز تمامی روستاهایی که در مسیر انتقال واقع شده‌اند تأمین خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در پاسخ به علت طولانی شدن روند اختصاص آب قزل‌اوزن به اردبیل تصریح کرد: مطالعات انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل هنوز به اتمام نرسیده و ادامه دارد.

وی تأکید کرد: مسیر انتقال طولانی است و لازم است مطالعات زمین‌شناسی، خاک‌شناسی، عبور از محدوده آثار میراثی و وضعیت عبور از شهرها و روستاها بررسی شود.

سلیمانزاده افزود: مطالعات فاز اول به اتمام رسیده و به عقیده بنده طولانی نشده است بلکه به دلیل اهمیت موضوع می‌بایست مطالعات جدی و دقیق صورت گیرد.

وی متذکر شد: تا زمانی که مطالعات تکمیل نشده نمی‌توان ردیف اجرایی دریافت کرد و ما در ابتدا تکمیل مطالعات در این طرح را مدنظر داریم.

ارسال نظرات