امام جمعه فلارد

حضرت زهرا علیها السلام در اوج قله عزت،عظمت و بزرگی قرار دارد

امام جمعه فلارد گفت:حضرت زهرا علیها السلام هم به لحاظ نسب و خانواده و هم به جهت رفتار و منش شخصی و اوصاف فردی،اجتماعی و بندگی خدا در اوج قله عزت ،عظمت و بزرگی قراردارد.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۶۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجدحضرت امام حسن مجتبی علیه السلام شهر مال خلیفه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم امام جمعه فلارد با تسلیت ایام شهادت بی بی دوعالم به زندگی کوتاه ولی پر خیر و برکت آن حضرت اشاره وگفت: حضرت زهرای مریضه سلام الله علیها در عظمت و بزرگی نسب خانوادگی شهره جهان است، زیرا پدری چون پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم ، مادری چون خدیجه کبری علیها السلام یکی از زنهای کامله جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه جهان اسلام و همسری چون امیرمؤمنان علی علیه السلام که به منزله جان پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و برترین انسان بعد ازپیامبر صلی الله علیه و آله وسلم می باشد و فرزندانی چون حسنین علیهما السلام و زینبین علیهما السلام دارد .

حجت الاسلام بخشایش پور ادامه داد: در سال يازدهم هجری در آخر ماه صفر رحلت جانگداز پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم پيش آمد و چه دردآور بود جدايی اين پدر و دختر، پدری چون پيامبر گرامی اسلام که هميشه هنگام سفر با آخرين کسی که وداع مي کرد حضرت زهرا سلام الله علیها مي بود و چون از سفر بازمي گشت ، اولين ديدار را با دخترش داشتند.

وی ادامه داد:پیامبراعظم صلی الله علیه و آله وسلم، پيوسته از حال حضرت فاطمه زهرا علیها السلام جويا مي شد و رازهایی را در گوش جانش بیان می فرمود، دختری که پيوسته از کودکی در کنار پدر بزرگوارش بود و از او پرستاری مي کرد ، گاهی با زنان هاشمی به ميدان جنگ مي شتافت تا حال پدر را جويا شود.

امام جمعه فلارد ادامه داد: در جنگ احد که به دروغ گفتند پيامبر صلی الله علیه و آله وسلم در جنگ کشته شده ، آن حضرت به دامنه کوه احد شتافت،سر و صورت خونين پدر بزرگوارش را شستشو داد و از خاکستر حصيری که سوخته بود بر جراحات پدر پاشيد و از زخمهای آن حضرت مواظبت کرد تا بهبود يافت .

حجت الاسلام بخشایش پور ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا علیها السلام لحظه که از کارهای خانه داری و بچه داری فراغت مي يافت، خدمت پدر مشرف می شد و از ديدارش بهره مند مي کشت.

در این مراسم امام جمعه بخش مسئولین وکارکنان ادارات وعلاقمندان به اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام مراسم عزاداری

تلاوت کلام الله مجید ،سخنرانی ذکر توسل،سینه زنی و صرف صبحانه از برنامه های روز شهادت حضرت زهرا بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار