معاون متوسطه آموزش‌وپرورش اردبیل در گفتگو با مهر؛

آموزش‌وپرورش اردبیل به دنبال افزایش کمی رشته تجربی نیست

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: برخلاف برخی اظهارات، آموزش و پرورش استان به دنبال رشد ظرفیت و افزایش کمی رشته تجربی نیست.معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: برخلاف برخی اظهارات، آموزش و پرورش استان به دنبال رشد ظرفیت و افزایش کمی رشته تجربی نیست.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۷۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

علی ورودی در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: زمانی که آموزش‌وپرورش به توسعه متوازن رشته‌ها تأکید دارد اینطور برداشت می‌شود که هدف ما افزایش ظرفیت رشته تجربی بویژه رشته پزشکی است.

وی افزود: این در حالی است که خود آموزش‌وپرورش به دنبال متعادل‌سازی سهم دانش آموزان در رشته‌های تجربی و به ویژه پزشکی است.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: در طی سال‌های گذشته سهم رشته تجربی از ۵۳ درصد به ۵۱.۵ درصد کاهش یافته و هدف از متعادل‌سازی ایجاد تناسب بین رشته‌های دانشگاهی و نیاز بازار کار است.

ورودی با تأکید به اینکه به دلیل گرایش بیش از حد به رشته‌های تجربی به ویژه پزشکی شانس قبولی داوطلبان استان کاهش یافته است، اضافه کرد: نیازسنجی‌ها نشان می‌دهد رشته‌های متعددی مورد استقبال است اما عملاً ظرفیتی برای آن ها در استان ایجاد نشده است.

وی افزود: از جمله دامپزشکی، پروتز دندان، گفتاردرمانی، کاردرمانی، مهندسی پزشکی، فوریت‌های پزشکی، فیزیوتراپی، مامایی و پرستاری مدنظر داوطلبان است.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: توسعه متوازن رشته‌ها نمی‌تواند صرفاً در آموزش‌وپرورش محقق شود و لازم است در آموزش عالی نیز توسعه متوازن پیگیری شود.

به گفته ورودی با وجود تقاضای گسترده به برخی رشته‌ها از سال ۹۱ تا ۹۵ تعداد رشته‌ها در دانشگاه‌های سراسری ثابت بوده و حتی ۲۰۰ نفر از ظرفیت رشته‌ها کاسته شده است.

ارسال نظرات