خبرهای داغ:
معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر را مشکل نخست و اصلی ۱۷۰ کشور جهان دانست و گفت: به گفته جامعه شناسان، ولع معتاد ۴۰ تا۶۰ درصد بالاتر از ولع گرسنگی است.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۸۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز افشار در مراسم هم اندیشی اجتماعی شدن میارزه با مواد مخدر که با حضور وزیر کشور و هنرمندان سینما، ورزشکاران و نمایندگان سازمان های مردم نهاد در مجتمع شقایق برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا مصرف‌کننده مواد مخدر هستند، ضمن اینکه ۱۷۰ کشور در سال گذشته هم اعلام کرده‌اند که مشکل اول و اصلی آنها اعتیاد به مواد مخدر است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: بعد از پایان جنگ ۸ ساله تحمیلی، مقام معظم رهبری بحث اول نظام را اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بیان کردند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره بر همکاری گروه‌های مرجع جامعه نظیر اهالی فرهنگ، هنر، ورزشکاران، فرهیختگان، خیرین و متنفذین اجتماعی هم گفت: این اقشار می‌توانند برای درد مشترک مبارزه با مواد مخدر، کارهای مشترکی انجام دهند.

افشار با بیان اینکه در بهترین شرایط و بر اساس میانگین جهانی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد معتادان بهبود یافته به جامعه باز می گردند، افزود: این میزان در کشورمان ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

وی، اعتیاد را اولویت اول کشور و ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: باید اقدامات مشترکی برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد انجام شود و این اقدامات باید از خانواده‌، جامعه، محل و کشورمان شروع شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها