خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استان فارس با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارندگی‌های شدید از یکشنبه‌ شب در فارس، گفت: مردم از نزدیکی به کانال‌های خروج آب و مسیل‌ها به جد پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۸۲۴۱۱۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

حسن فیاض پور  اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها سازمان هواشناسی از یکشنبه‌شب یک سامانه پر بارش وارد استان فارس می‌شود که میزان بارش‌ها در غرب، جنوب، شرق و جنوب شرقی و تا حدودی مرکز استان قابل‌توجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و تاب‌آوری هر ظرفی می‌تواند مظروف خود را تحت تأثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که بر اساس اعلام آماده‌باشی که به دستگاه‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و ... دادیم تا حد امکان ظرفیت و تاب‌آوری خود را در برابر تمام حوادث ازجمله بارندگی‌های شدیدی که منجر به طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود، بالا ببریم.

این مقام مسؤول با عنوان اینکه به وجود آمدن سیل ناشی از افزایش میزان دریافت نسبت به حجم و ظرفیت مجرای گذر آب است، گفت: اگر حداکثر ظرفیت را برای عبور آب در معبرهای سطح شهر و ... ایجاد کنیم به‌یقین مشکلی در بارندگی‌های شدید نخواهیم داشت.

فیاض پور در توصیه به مردم به‌ویژه عشایر نیز اظهار داشت: مردم در زمان بارندگی‌های شدید، وسایل، اتومبیل و دارایی‌هایشان را که در معرض تهدید است از نزدیک مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور کنند، افزون بر اینکه از نزدیکی به رودخانه‌ها و کانال‌های درون‌شهری که برای خروج آب تهیه‌شده باید به جد پرهیز کرد تا با کم‌ترین مخاطره این وضعیت را پشت سر بگذاریم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها