در صد و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه مطرح شد

پاسخ محسنی اژه‌ای به «بسیج» درباره طولانی شدن مدت مرخصی "مهدی هاشمی"

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بسیج مبنی بر اینکه آیا بعد از 25 بهمن ماه نیز مدت مرخصی مهدی هاشمی تمدید می شود یا خیر، اظهار داشت: بستگی به قاضی دارد و بنده اطلاعی ندارم.
کد خبر: ۸۸۲۴۱۹۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، صد و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه برگزار شد.  

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در مورد تمدید مرخصی مهدی هاشمی که تا 25 بهمن صورت گرفت و اینکه بر اساس ماده 520 آیین کیفری محکومان می‌توانند در صورت رعایت ضوابط از امتیازات مختصری برخوردار شوند و در مواردی نظیر فوت بستگان نسبی یا سببی درجه اول حداکثر تا پنج روز می توانند مرخصی به زندانیان تعلق گیرد؛ با توجه به اینکه این شائبه وجود دارد که مرخصی مهدی هاشمی به خاطر این است که او فرزند مرحوم هاشمی است گفت: تشخیص مدت مرخصی زندانیان با دادستان است و این مدت پنج روزی که شما فرمودید را با دلائلی که خود دادستان تشخیص می دهد می تواند تمدید کند.

اژه ای افزود: قاضی پرونده به تشخیصش می تواند مدت مرخصی ها را تمدید کند و این مورد، مشابهاتی نیز داشته است و تنها این مورد نبوده که از این مدت مرخصی طولانی برخوردار شده است.

وی خاطرنشان کرد: به تشخیص دادستان و قاصی، به فرد اجازه داده می شود که بیش از پنج روز در مرخصی باشد؛ ما در بعضی از پرونده های مالی تا دو ماه یا سه ماه نیز به فرد، مرخصی داده ایم تا بتواند در بیرون از زندان جلب رضایت کند لذا این مدت مرخصی طولانی فقط مختص این فرد نیست و این اتفاق استثنا نیست و موارد مشابهی نیز داشته است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بسیج مبنی بر اینکه آیا بعد از 25 بهمن ماه نیز مدت مرخصی مهدی هاشمی تمدید می شود یا خیر، اظهار داشت: بستگی به قاضی دارد و بنده اطلاعی ندارم که بعد از این تاریخ نیز قرار است مرخصی این فرد تمدید شود یا خیر.
ارسال نظرات
آخرین اخبار