خبرهای داغ:
مادر شهید با بغض و اشک مطرح کرد:

بدحجابی، دلم را می سوزاند / ای کاش جانم را برای امام می دادم

مادر شهید عرب گفت: پتوهایی که در جبهه به هر دلیلی احتیاج به شستن داشت را برای ما می آوردند تا تمیز کنیم و ما آن ها را در منازل شهدا و یا در مزرعه ای می شستیم که گاهی اوقات در لابلای پتوها خون ، گوشت یا تکه های استخوان هم مشاهده می کردیم.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۰۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
بدحجابی، دلم را می سوزاند / ای کاش جانم را برای امام می دادم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیده شمسی سید محمد جیلاردی، مادر شهید بهرام عرب از شهدای قم که از فعالان انقلاب نیز بوده است با مطرح کردن نقش چشمگیر زنان در انقلاب اسلامی اظهار داشت: بانوان همیشه دوش به دوش مردان در همه صحنه ها فعالیت داشتند و دست به دست هم انقلاب را پیروز کردند.

وی از خاطرات زمان فعالیت در انقلاب و جنگ گفت: قبل از انقلاب در همه تظاهرات شرکت می کردم و اولین دفعه ای که تظاهرات از قم شروع شد 5 یا 6 نفر خانم بودیم که با هم شرکت می کردیم، در آن زمان از امام (ره) فرمان رسیده بود که سربازان از سربازخانه ها فرار کنند و خانم ها این پیغام را به سربازان می رساندند و اگر در جایی پاسبان ها با جوانان درگیر می شدند خانم ها سعی می کردند جلوی آن ها را بگیرند تا از جوانان دفاع کنند.

جیلاردی افزود: در زمان پهلوی دستورات علما، بزرگان و حضرت امام (ره) را گوش می دادیم ، به دیگران منتقل و عمل می کردیم.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی شروع شد که در آن هم فعالیت بانوان ادامه داشت و از همان ابتدا که امام دستور دادند ،من خانم ها را در یک جلسه قرآن و ... دور هم جمع می کردم و به جهت سرکشی از خانواده شهدا برای عرض تسلیت و دلداری آماده می شدیم.

مادر شهید تصریح کرد: در زمان جنگ به دستور علما پشت جبهه کارهایی غیر از رفتن به خانه شهدا انجام می دادیم و در هفته یک یا دو روز کارهای تدارکاتی جبهه از جمله تمیز کردن مرغ به اندازه یک وانت برای تهیه غذا را انجام می دادیم و به جبهه می فرستادیم.

پتوهایی که در جبهه به هر دلیلی احتیاج به شستن داشت را برای ما می آوردند تا تمیز کنیم و ما آن ها را در منازل شهدا و یا در مزرعه ای می شستیم که گاهی اوقات در لابلای پتوها خون ، گوشت یا تکه های استخوان هم مشاهده می کردیم.

وی با بیان این که بانوان در همه عرصه ها با شور و شعف برای اسلام و انقلاب فعالیت داشته اند، افزود: در زمان حال شیرزنانی هستند که کارهای گذشته را برای خدمت به مدافعین حرم انجام می دهند، مانند آن زمان که زنان با عشق به دنبال انجام کار برای رزمندگان در جبهه ها بودند.

جیلاردی محصول تلاش مردان و زنان با غیرت در گذشته را پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی دانست و افزود: شکستن قند، تهیه مربا و بافتنی از جمله کارهای هر روز بانوان در پشتیبانی از جبهه بود که گاهی با داشتن چندین فرزند تا نیمه های شب مشغول به فعالیت بودند و عشق را چاشنی کارهایشان می کردند.

وی گفت: در آن زمان عقیده داشتم حالا که جوانان در جنگ شهید شدند برای همه ی آنان مادری کنیم و از طرفی با فرزند آوری جای آن ها را خالی نگذاریم و در کنار فعالیت های هر روز ،مُبلّغ فرزندآوری هم شده بودم و برای اینکه الگویی برای بانوان باشم صاحب 8 فرزند شدم.

مادر شهید عرب در پاسخ به اینکه آیا از کارهای سنگین گذشته خود پشیمان نشده است ؟ با بغض و اشک گفت: آرزو داشتم ای کاش کارهای بیشتری از عهده ام ساخته بود تا به دنبال انجام آن جانم را برای امام می دادم.

وی با بیان این که هم اکنون حاضرم جانم را فدای رهبرم کنم، تأکید داشت: مردم نمی دانند از پیروزی انقلاب چه چیزی را به دست آورده اند و بدحجابی که الآن در جامعه بیداد می کند دلم را می سوزاند زیرا ما انقلاب را ساده به دست نیاورده ایم و امیدوارم بدحجابین جامعه متوجه شوند راهی که می روند اشتباه است و به انقلابیون بپیوندند البته شاید در باطن، خواهان انقلاب باشند اما هوای نفس مانع از دلدادگی شان می شود.

جیلاردی در جواب به اینکه آیا زنان امروز می توانند ادامه دهنده راه زنان دیروز انقلاب باشند، گفت: یقین بدانید مردم مؤمن بسیاری در ایران هستند، خانم های مؤمن به سادگی از خانه ها بیرون نمی آیند تا بتوانید تعدادشان را در برابر بدحجابان مقایسه کنید.

22 بهمن، روز قدس یا هر روز دیگری که نیاز باشد خانم ها دوشادوش مردان در صحنه ها حاضر می شوند و گوش به فرمان مسئولین نظام و رهبر انقلاب هستند.

مادر شهید مطرح کرد: آیا مدافعین حرم، مادر ، همسر و فرزند ندارند؟ پس از این سؤال می توان نتیجه گرفت راه زنان انقلاب تا ظهور حضرت مهدی موعود(عج) ادامه دارد و بانوان با مطالعه انقلاب می توانند از شیرزنان دیروز الگو برداری کنند.

زنان دیروز را برای دختران جوان امروز معرفی کنیم که در چه عرصه هایی فعالیت مقتدرانه داشته اند و سعی کنیم فرزندانمان را برای انقلاب تربیت کنیم.

وی با اشاره به این که مادر اگر انقلابی باشد، فرزندان انقلابی خواهد داشت، افزود: بانوان امروز باید فرزندان و خانواده خود را زیر نظر داشته باشند و تربیت صحیح انجام دهند و امید به اینکه آن هایی که راه غلط می روند آگاه شوند و بدانند امروز بهترین فرزندان ما (دختر و پسر) در خانه ها، دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند و انقلاب همچنان محکم ایستاده است و ایران اسلامی دارای بهترین هاست.

جیلاردی با گریز دوباره به گذشته ادامه داد: در زمان انقلاب من 3 فرزند داشتم و با توجه به این که معتقد بودیم حرف زدن با مردان گناه دارد به سراغ شهید آیت الله شاه آبادی رفتم و برای حضور در صحنه و صحبت کردن با سربازان برای فرار از سرباز خانه ها اجازه خواستم و ایشان هم اجازه دادند.

وی در پایان با بیان خاطرات و رشادت هایش در زمان انقلاب و جنگ گفت: در زمان انقلاب کفش کتونی وجود نداشت و من یک جفت گالش می پوشیدم و با یک پوشیه ای که می زدم به راحتی می توانستم از محل درگیری فرار کنم تا به دست ساواک نیفتم.

در زمان جنگ 2 فرزندم ( حسین و بهرام) را برای رفتن به جبهه تشویق می کردم و آن ها هم با علاقه خودشان راهی جبهه شدند که حسین در کربلای 9 مجروح شد و بهرام (حاج حسن) در 9 اردیبهشت 67 به شهادت رسید و در 11 اردیبهشت به خاک سپرده شد.

 اکنون 2 پسر دیگر هم دارم که هر زمان نیاز باشد آن ها را هم برای دفاع از وطن و انقلاب راهی میدان جنگ خواهم کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار