خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح احسان ماندگار در قم خبر داد و گفت: این طرح با رویکردی خیرخواهانه صورت می‌گیرد تا مردم لوازم غیرضروری خود را با تماس با سامانه ۱۳۷ در اختیار نیازمندان قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۱۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
طرح
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید عبدالله میرابراهیمی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به طرح معنوی احسان ماندگار اظهار داشت: یکی از موارد ضروری در مسائل شهری، بحث مشارکت اجتماعی است و سازمان مدیریت پسماند نیز یک سازمان مدیریت شهری به‌شمار می‌رود.

وی بابیان ضرورت مشارکت مردم با سازمان در بحث مدیریت شهری، افزود: یکی از مسائل مهم در مشارکت شهروندان، بحث‌های انگیزشی و خیرخواهانه است و این سازمان سال‌هاست برنامه‌ای را برای تحقق نگاه خیرخواهانه شهروندان تلاش می‌کند.

میرابراهیمی با تأکید بر اینکه ایجاد تصور خیرخواهانه در شهروندان ضروری است، تصریح کرد: با بحث‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان این مقوله را که تمامی مواد موجود در خانه دور ریختنی نیست و امکان استفاده مجدد از آن‌ها وجود دارد، را در میان مردم نهادینه کرد تا مردم مشارکت بیشتری در طرح احسان ماندگار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با رویکردی خیرخواهانه صورت می‌گیرد تا مردم لوازم غیرضروری خود را با تماس با سامانه 137 در اختیار نیازمندان قرار دهند، به‌گونه‌ای که نمایندگان بهزیستی از این اقلام بازدید کرده و در صورت استفاده یا بهسازی، تیم اجرایی نیز آن‌ها را جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بابیان اینکه در ازای پرداخت اقلام حواله پرداخت می‌شود، گفت: نوع اقلام و چگونگی آن‌ها در این حواله‌ها ثبت می‌شود تا در زمان عید نوروز در اختیار نیازمندانی که از قبل پیش ثبت‌نام کرده‌اند، قرار گیرد.

وی با اشاره به مشارکت شهروندان در اجرای این طرح، اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از این طرح‌شده و مردم در زمان عید به خانه‌تکانی می‌پردازند، سازمان ما نیز در نظر دارد تا نهایتاً ظرف 48 ساعت جمع‌آوری آن‌ها را انجام دهد.

میرابراهیمی اقلام دریافت شده از سوی شهروندان را مورداشاره قرار داد و گفت: در میان این اقلام، لوازم چوبی بیشتر موجود است و این درحالی است ‌که این لوازم مورد نیاز نیازمندان نیست، بنابراین امیدواریم اقلام دیگری چون لوازم برقی بیشتر اهدا شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سال 94 ادامه داد: 145 پیام در سال گذشته ثبت شد و 135 مورد اعزام نیز به آن‌ها صورت گرفت، که حدود 58 درصد این کالاها قابل‌استفاده بود، و 10 درصد آن‌ها به لوازم برقی، 14 درصد به اقلام چوبی، 7 درصد لوازم صوتی تصویری، 14 درصد لوازم آشپزخانه و 55 درصد به سایر اقلام اختصاص داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت سامانه 137 به نحو احسن استفاده شود، بیان کرد: تأکیدداریم تا شهروندان وسایلی را که قابلیت ‌استفاده دارند را ارائه دهند، تا بتوانیم از نیروی افراد بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شعار این سازمان، بازکاهی، بازآفرینی و بازیافت است، عنوان کرد: بازکاهی یعنی خرید مناسب و کاهش تولید پسماند، بازآفرینی یعنی بازسازی اقلام برای استفاده مجدد و بازیافت به معنای بازگرداندن موارد غیرمصرفی به چرخه بازیافت است.

میرابراهیمی با بیان اینکه این طرح 7 سال متوالی اجرا شده است، گفت: در سال اول استقبال خیلی خوبی از سوی مردم داشتیم و تاکنون اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام‌شده، همچنین این سازمان آمادگی دارد تا با دستگاه‌های خیریه و بهزیستی در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح احسان ماندگار از 22 بهمن تا 22 اسفند اجرا می‌شود، افزود: سامانه 137 در این مدت فعال بوده تا جمع‌آوری اقلام و تعمیر آن‌ها انجام‌شده و توزیع اقلام نیز تا پایان اسفندماه صورت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها