حجت الاسلام نجفقلی زاده در گفتگو با «بسیج»:

دشمنان در فضای مجازی در حال تخریب ارزش ها اسلامی هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی با فضای واقعی رقابت دارد، گفت: با این تفاوت که فضای مجازی مبهم، جذاب و سریع روز‌به‌روز گسترش می یابد، دنیای پیرامون ما برای رشد و گسترش زمان بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۳۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، گفت: گستردگی فضای مجازی موجب شده در کنار همه کاربردها و ویژگی‌های منحصر به‌فردی که دارد شاهد بروز چالش‌های متعدد و روزافزون آن نیز باشیم.

وی ادامه داد: این چالش‌ها نه فقط در جامعه‌ ارزشی ما، بلکه حتی در جوامع اروپایی و امریکا نیز نگرانی‌هایی را در پی داشته است که یکی از آن ها، اثرگذاری اینترنت به ویژه فضاهایی نظیر شبکه‌های اجتماعی و اتاق‌های گفتگو بر روابط اجتماعی افراد جامعه و از بین بردن قبح و حدود روابط زن و مرد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این فضا تبادل اطلاعات و مشارکت مردم را در تولید و عرضه محتوا سریع و آسان کرده است، بیان کرد: متاسفانه در کنار این فرصت ها، تهدیدهای امنیتی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی نیز روز به روز افزایش یافته که رسیدگی جدی به این فضای جدید را می طلبد.

حجت الاسلام سرایی اظهار داشت: جوامعی که قدرت بیشتری در این عرصه دارند، با حضور قوی تر در این فضا تاثیرگذاری بیشتری بر فرهنگ جوامع دیگر داشته و به علت ضعف حضور آن ها در این فضا موجب آسیب و استحاله فرهنگ این جوامع می شوند.

وی با تاکید به اینکه زیرساخت های فضای مجازی و تکنولوژی های مرتبط با آن در اختیار قدرت های برتر است، یادآور شد: بر همین اساس قالب و محتواهای این فضا را بر اساس ذائقه مخاطبان و اصول روانشناختی تولید و عرضه می کنند تا بتوانند با یک دستگاه کاربری کوچک، اندیشه و سبک زندگی دنیا را تغییر داده و بر آن مسلط شوند.

این مسئول بسیجی با اهمیت این موضوع که نظام سلطه از طریق فضای مجازی در برابر ارزش های ما قد علم کرده و متاسفانه تا حدودی هم موفق بوده است، تاکید کرد: در این فضا دشمن ارزش هایی چون حجاب و حیا را نشانه گرفته و برای کمرنگ کردن آن سرمایه گذاری می کند تا نگرش و سبک زندگی، بانوان ایرانی را دستخوش خود کند چراکه این قشر رشد و تربیت جامعه را برعهده دارند.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت فضای مجازی، اظهار کرد: ایشان در همه سیاست های ابلاغی به حوزه های فرهنگی، دولتی و قضایی لزوم استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را یادآور شده و توجه به آن را امری مهم و جدی دانستند.

وی یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب حوزه فضای مجازی را به اندازه انقلاب مهم می دانند و به تدبیر استفاده درست از آن و مدیریت آن بارها تاکید کردند تا مبادا سهل انگاری و نداشتن برنامه در این خصوص موجب تهدید شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار