در نشست کمیسیون قضایی تصویب شد
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از موافقت این کمیسیون با ماده واحده طرح الحاق یک ماده به قانون مجازات مبارزه با موادمخدر مبنی بر حذف مجازات اعدام خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۳۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز(24 بهمن ) کمیسیون متبوع خود، گفت: طبق مصوبه امروز کمیسیون قضایی مجلس یک ماده به عنوان ماده 46 به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر الحاق می‌شود.

وی با بیان اینکه در جلسه عصر امروز کمیسیون کارشناسان وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، دادستانی کل و کارشناسانی از مرکز حقوق بشر اسلامی، نیروی انتظامی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، ادامه داد: براساس مصوبه امروز کمیسیون مرتکبین جرایم موضوع این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس تعیین شده در صورت احراز یکی از شرایط مطرح دربند این ماده واحده مفسد فی‌الارض محسوب و به مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از قاچاق مواد مخدر محکوم می‌شوند.

به گزارش تسنیم،نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه با تصویب این طرح در صحن علنی مجلس مجازات اعدام برای حاملین مواد مخدر که شرایطی که در این طرح مطرح شده را داشته باشند، حذف می‌شود، افزود: در ادامه این ماده واحده آمده است که در صدر مواردی که در قانون مذکور، اعدام یا حبس ابد در نظر گرفته شده، حسب مورد به بیش از بیست و پنج تا سی سال حبس درجه یک و جزای نقدی درجه یک تا دو برابر قانون محکوم و مشمولان حبس درجه دو به جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: ماده واحده طرح الحاق یک ماده به قانون مجازات مبارزه با مواد مخدر در جلسه عصر امروز تصویب و بندهای آن در جلسه بعد کمیسیون بحث وبررسی خواهد شد.
ارسال نظرات