عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: گفتمان ولایت را برای نخستین بار حضرت زهرا(س) مطرح کرد که باید این گفتمان و نقطه مقابل آن، یعنی ولایت ستیزی را بشناسیم و تبیین کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۳۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در جمع طلاب و روحانیون تربت حیدریه اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بعد از رحلت رسول مکرم اسلام(ص) گفتمان ولایت را مطرح کرد که این گفتمان ابعاد مختلفی دارد که مهمترین آن حمایت از ولی است.
 
وی تصریح کرد: ایستادگی حضرت فاطمه(س) تا شهادت در کنار امیر المومنین(ع)بعنوان حمایت از ولی مطرح می باشد که نقطه مقابل آن گفتمان ولایت ستیزی است و از زمان رسول خدا(ص) شروع و این انحراف تا روز عاشورا و نیز امروز همچنان ادامه دارد.
 
امام جمعه موقت تهران دومین اصل گفتمان ولایت را، تبیین ذکر کرد و گفت: تبیین گفتمان نقش اساسی برای جلوگیری از انحراف دارد و علمای اسلام در هرجا که بدعت و انحرافی را می بینند باید به میدان آمده و اصل گفتمان را برای جامعه تبیین کنند.
 
آیت الله خاتمی اظهار کرد: اگر گفتمان انقلاب اسلامی از مسیر خارج می شود و جای استکبار ستیزی را استکبار دوستی تغییر می دهد و اینکه عده ای در کشور با هر شیوه ای قصد تغییر گفتمان انقلاب را دارند و گفتمان ذلت و مذاکره با آمریکا را خرد ورزی می دانند، لازم است همه نخبگان، علما و فرهیختگان در تبیین دستاورد مهم انقلاب یعنی استکباری ستیزی در میدان حاضر شوند.
 
وی تاکید کرد: صیانت از انقلاب اسلامی مستلزم تبیین است و بهترین آن تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری است که باید همگان عمق این بیانات را بدست آورند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از خستگی ناپذیری و ایثار بعنوان دو مبنای دیگر گفتمان ولایت یاد کرد و افزود: مقاومت و ایثار در برابر مشکلات و دشمنان نظام اسلامی باعث عزتمندی ملت ایران شده، اما گفتمان مقابل یعنی ولایت ستیزی در صدد است تا این روحیه را از مردم بگیرد که به لطف خدا ناکام خواهد ماند.
 
وی پاسخ قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر رئیس جمهور آمریکا را مبتنی بر اصل گفتمان ولایت دانست و بیان داشت: در برابر اراجیف رئیس جمهورتازه به دوران رسیده آمریکا تنها رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخی قاطع دادند که این بیانگر روحیه استوار ولایتمداری و استکبار ستیزی معظم له است.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها