عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رئیس جمهور آینده کشور باید شجاع باشد و در برابر عربده کشی دول استکباری مقتدرانه بایستد.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۴۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع مردم تربت حیدریه اظهار کرد: عده ای در این کشور تحلیل کرده اند تا زمانی که رهبر معظم انقلاب زنده هستند سخنی نمی گویند، اما به محض اینکه رهبری چشم از این دنیا فروبست بحث تغییر در قانون اساسی را مطرح و ولی فقیه را بصورت یک مقام تشریفاتی در آورند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی از اصول قانون اساسی غیر قابل تغییراست، افزود: اسلامیت، جمهوریت، ولایت فقیه و مذهب رسمی کشور چهار اصل تغییر ناپذیر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و کسانی که خواب تغییر در قانون اساسی و تشریفاتی کردن مقام ولی فقیه را می بینند این آرزو را به گور خواهند برد.
 
آیت الله خاتمی اذعان کرد: تمام گزینه های روی میز روسای جمهور آمریکا در ۳۸ سال گذشته همان جنگ تحمیلی ۸ ساله بود که با تمام توان اجرا کردند، اما به برکت ولایت فقیه و حضور در صحنه مردم آسیبی به انقلاب نرسید.
 
وی دغدغه مقام عظمای ولایت در دهه چهارم انقلاب را انقلابی گری عنوان کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول یکسال گذشته در دیدارهای عمومی و خصوصی با مردم و نهادهای نظام بر حفظ روحیه انقلابی و انقلابی گری تاکید کردند و این بعنوان مهمترین دغدغه ولی فقیه جامعه اسلامی مطرح است.
 
آیت الله خاتمی، نخستین شاخصه انقلابی گری را حجت مدارانه عمل کردن دانست و گفت: حجت مدارانه عمل کردن یعنی اینکه بر اساس هوس و سلایق شخصی عمل نکنیم و در همه امور حجت شرعی را مد نظر بگیرم که امروز ولی فقیه حجت شرعی برای همگان است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر صیانت از انقلاب، تداوم آن را در سایه حضوری هدفمند و تکلیف مدارانه برشمرد و بیان داشت: در یوم الله ۲۲ بهمن مردم ایران اسلامی عزتمندانه حضور یافتند و در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز همه باید تکلیف مدارانه به میدان بیایند و نتیجه انتخابات در چار چوب نظام را بپذیرند.
 
خاتمی اظهار کرد: رئیس جمهور آینده کشور باید شجاع باشد و در برابر عربده کشی دول استکباری مقتدرانه باایستد، از سوئی دیگر برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بیکاری جوانان با برنامه عمل کند و این معضلات تنها با رونق تولید داخلی برطرف خواهد شد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از وحدت بعنوان یکی دیگر از مبانی حجت مدارانه عمل کردن یاد کرد و افزود: هیچ کس مخالف بیان نظرات مخالف نیست و سلایق با یکدیگر متفاوت است، اما در مباحث کلیدی همه باید به وحدت و اتفاق نظر برسند.
 
وی با انتقاد از برخی موضع گیری ها درباره فتنه ۸۸ گفت: برخی افراد می گویند تا کی می خواهید از فتنه سخن بگوئید؟ پاسخ ما این است تا زمانی که فتنه گری باشد و فتنه گران از کردار خود در به آشوب کشاندن کشور توبه نکنند بر تبیین فتنه و فتنه گری محکم ایستاده ایم.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها