خبرهای داغ:
مسئول مدارس علمیه خوی گفت: اگر حوزه ها انقلابی نمانند نظام در خـطر انحراف از انقلاب قـرار خـواهد گـرفـت.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۸۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام شکوری در اجتماع طلاب و اساتید مدارس علمیه خوی که به مناسبت دهه مبارکه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی تشکیل شده بود با تمسک به روایتی از امام صادق(ع) که می فرماید: روزگاری خواهد آمد که شهر قم و مردمان آن بر دیگر مردمان حجّت باشند. آن روزگار از زمان غیبت قائم(ع) ماست تا هنگام ظهورش اگر چنین نبود زمین اهل خود را در کامش فرو می برد فرشتگان بلایا را از قم و مردم قم دور می کنند. هیچ ستمگری آهنگ بدی به آنان نمی کند مگر آن که در هم شکننده ستمگران او را در هم می شکند.

وی در ادامه اظهار داشت: روز 25 اسفند ماه سال 94 نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری ملاقات کردند در این ملاقات مقام معظم رهبری یک موضوع حساس و اساسی را تحت عنوان حوزه باید انقلابی بماند مطرح فرمودند: حساس ترین تعبیرات رهبری در این سخنرانی عبارت بودند از این جملات که می فـرماینـد:اگر بخواهیم نظام اسلامی همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد قوای سه گانه ای دارد نیروهای مسلح دارد دستگاه ها و سازمانهای گوناگونی دارد انقلابی بماند اسلامی بماند حوزه قم باید انقلابی بماند.

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به ویژگی های برجسته حوزویان در طول تاریخ جایگاه و نقش اعتقادی مرجعیت در مردم ،دارا بودن روحانیت بر اخلاص و صفای باطن، برخورداری روحانیت از پشتوانه قوی مردمی،دارا بودن روحانیت بر تشکیلات گسترده معنوی و وجود تکلیف محوری در آحاد روحانیت شیعه از جمله این ویژگیها برشمرد.

وی در ادامه با یادآوری نگرانی ها و هشدارهای ولی امر مسلمین اظهار داشت: عوامل متعددی می تواند مسیر انسانها را از انقلاب اسلامی منحرف سازد از قبیل: عوض شدن نسل انقلاب،خسته شدن انقلابیون، نفوذ دشمن در بدنه نظام، بلیغات و تحریکات دشمن، فعالیتهای سازمان یافته ضد انقلاب، بی تفاوت شدن توده مردم و منزوی ساختن روحانیت.

حجت الاسلام شکوری در ادامه تصريح کرد: در هر انقلابی هم انسانهای انقلابی وجود دارد و هم ضد انقلاب و ضد انقلابها بر دو گروه ازجمله ضد انقلابیون احساسی و ضد انقلابی های تشکیلاتی قابل تقسیم هستند

وي ادامه داد: ضد انقلابی های تشکیلاتی که خطر اصلی و جدی علیه انقلاب اسلامی از ناحیه اینهاست که از شگردهای زیر برخوردار هستند.

وي ادامه داد: رفتارهای منافقانه با انقلابیون دارند، در ارکان نظام انقلابی نفوذ می کنند، حوزه فعالیت گسترده داخلی و خارجی دارند،حساسیت انقلابیون را علیه خود تحریک نمی کنند،با استکبار جهانی و برنامه های او هماهنگ هستند،در ایجاد و ناامیدی در مردم نقش فعالی دارند،ناراضیان از انقلاب را تحریک می کنند،نارضایتی را هوشمندانه گسترش می دهند،انقلابیون را تخلیه اطلاعاتی می کنند،ضعفهای نظام را برجسته می کنند و انقلابیون اصیل را بنام انقلاب می کوبند.

مسئول مدارس علمیه خویبا اشاره به اينکه انقلابيون نيز بردو گروه قابل تقسيم هستند افزود: انقلابیون احساسی و عاطفی و انقلابیون دارای فکر و اندیشه که ويژگي هاي انقلابيون دارای فکر و اندیشه ، از قدرت تحلیل بالا برخوردارند،آینده نگری قوی دارند،فعالیتهای دشمن را رصد می کنند،پیروی از ولایت را تکلیف می دانند،از موضع گیری منطقی برخوردارند،اهل عمل هستند نه شعار دادن،از روحیه تشکیلاتی برخوردار هستند،در کارهای خود بر اساس برنامه حرکت می کنند،مورد کینه عمیق دشمنان هستند،مورد بی مهریهای تندروان قرار می گیرند،آسیبها را شناسایی نموده و تذکر می دهند و حامی جدی انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وي بابيان اينکه علل و عوامل متعددی می توانند حوزه ها را از مسیر اسلامی منحرف سازندگفت: اين عوامل عباتند از نفوذ دشمنان در مدارس علمیه، گسترش تفکر جدایی دین از سیاست، تبلیغات سازمان یافته عوامل دشمن علیه نظام، میدان داری قاعدین در مدارس علمیه، بی تفاوتی در برابر حوادث و اتفاقات جهان، فعالیتهای بدون برنامه و تشکیلات، تربیت یافتن طلبه های ضـد انـقلاب و تربیت یافتن مدرسان فاضل ولی غرب گرامي باشد.

وی درپايان اظهارداشت: بر متولیان امور ،اساتید، مدیران و مربیان حوزه های علمیه است که با تلاش مضاعف و رصد کردن توطئه های پیچیده دشمنان مدارس علمیه را در برابر انحرافات واکسینه کنند.

ارسال نظرات