کشت گیاهان دارویی با توجه به هزینه پایین و درآمد بالا، از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش درآمد در روستاهای شهرستان نکا است که با حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش، امیدواریم توسعه همه‌جانبه اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۹۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرماندار نکا بیان کرد: استفاده از توان سرمایه‌گذاران و بهره‌مندی از ظرفیت بومی در پرورش گیاهان دارویی، فرصت خوبی است تا با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید، گامی بلند در توسعه منطقه‌ای در بخش تولید گیاهان دارویی و بسته‌بندی برداشته شود.

جعفر احمدی اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی با توجه به هزینه پایین و درآمد بالا، از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش درآمد در روستاهای شهرستان نکا است که با حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش، امیدواریم توسعه همه‌جانبه اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 نوع گیاه دارویی در طبیعت هزارجریب نکا رشد می‌کند، افزود: بنفشه، اشکو، گل‌گاوزبان، گزینه، مریم گلی و ... ازجمله گیاهان دارویی هستند که در روستاهای شهرستان نکا رشد می‌کنند و منبع درآمدی مناسبی برای روستاییان هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی که در شهرستان نکا برای کشت و پرورش گیاهان دارویی در انواع مختلف وجود دارد، تصمیم به ترویج کشت این محصولات گرفته شده که با دانشگاه بقیة‌الله تهران رایزنی‌هایی برای تولید، کشت و بسته‌بندی این محصولات انجام شده است.

احمدی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده با دانشگاه بقیة‌الله تهران یادآور شد: برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی گیاهان دارویی، تفاهم‌نامه‌ای با این دانشگاه منعقد و جهاد کشاورزی هم با عزم جدی برای این منظور وارد شده تا با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این امر، شاهد رشد اقتصادی و افزایش درآمد در بین روستاییان باشیم.

وی همچنین کشت گیاهان دارویی را راهی برای حفاظت از مراتع و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی دانست و بیان کرد: به سبب اهمیت ترویج و همچنین بهره‌وری گیاهان دارویی، برنامه‌ریزی برای ترویج کشت این محصولات با قوت در دست اقدام است.

فرماندار نکا با اعلام اینکه کشت گیاهان دارویی در منطقه یکی از دغدغه‌های مسؤولان شهرستان برای رشد اقتصادی و افزایش درآمد است، تأکید کرد: سایتی در زمین 6 هکتاری منطقه هزارجریب نکا برای بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان راه‌اندازی شد که امیدواریم با اتمام برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام و بررسی‌های دانشگاه بقیة‌الله، توسعه و درآمدزایی این محصول، افزایش یابد.

این مسؤول ادامه داد: ۵۰ درصد از گیاهان دارویی مازندران در شهرستان نکا و در مناطق روستایی و هزارجریب کشت می‌شود که ظرفیت مناسبی برای افزایش سلامت و درآمدزایی برای روستاییان است.

احمدی یادآور شد: نکا ظرفیتی مناسب برای توسعه گیاهان دارویی است و با توجه به اینکه این شهرستان یکی از مجریان طرح گیاهان دارویی در مازندران است باید با برنامه‌ریزی و دقت بیشتری برای توسعه این طرح وارد عمل شویم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه افزایش سلامت با بهره‌گیری از گیاهان دارویی یکی از سیاست‌های کلان نظام است، تلاش داریم تا با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای این منظور بیش از پیش فعال شده و ترویج کشت گیاهان دارویی را رشد و توسعه بخشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها