حضرت زهرا (س)در تحکیم پیوند زناشویی رابطه زیبایی در زندگی با همسرشان داشتند و از حضرت تعریف و تمجید می‌کردند؛ زیرا در بحث زناشویی کلمات معجزه می‌کنند و اگر خانمی همسرش را آقا خطاب کند باعث عزت مرد و اگر او را عزیز خطاب کند باعث ازدیاد محبت ما بین آنها می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۴۳۰۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کارشناس مباحث تربیتی مازندران تصریح کرد: از مواردی که حضرت زهرا (س) در تحکیم پیوند زناشویی رعایت می‌کردند اطاعت‌پذیری و سازش با همسر بوده است، به‌طوری‌که امام علی (ع) فرمودند که فاطمه هیچ‌گاه مرا به خشم نمی‌آورد و هرگاه او را می‌نگریستم غم‌هایم از دلم بیرون می‌رفت؛لذا اطاعت‌پذیری کمترین چیزی است که در زندگی زناشویی انتظار می‌رود.
 
فاطمه براریان  در نشست سبک زندگی فاطمی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل، اظهار کرد: همسرانی که شیعه امیرالمومنین (ع) هستند باید روابط زناشویی و عاطفی درستی با هم داشته باشند، چرا که حضرت زهرا(س) با علی (ع) رابطه بسیار خوب و کاملی در زمینه همسرداری داشتند.

وی افزود: از جمله کارهایی که حضرت زهرا (س)در تحکیم پیوند زناشویی داشته‌اند تا رابطه زیبایی در زندگی مشترک با همسرشان داشته باشند این بود که از حضرت تعریف و تمجید می‌کردند؛ چرا که در بحث زناشویی کلمات معجزه می‌کنند و اگر خانمی همسرش را آقا خطاب کند باعث عزت مرد و اگر او را عزیز خطاب کند باعث ازدیاد محبت ما بین آنها می‌شود.

براریان بیان کرد: ساده‌زیستی و کنار آمدن با ناملایمات و سختی‌های زندگی از جمله موارد دیگری است که حضرت فاطمه (س) در زندگی رعایت می‌کردند؛ ایشان هیچ‌گاه از امام علی (ع) تقاضای بی‌مورد و غیرضروری نداشتند به دلیل اینکه به وصیت پدر بزرگوارشان نهی شده بودند از اینکه از همسرشان چیزی بخواهند، بنابراین این موارد سبب شد تا رابطه زیبا و محبت‌آمیز میان‌شان برقرار شود.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: دختران و مادران جامعه باید الگوگیری از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بتوانند در رشد و تعالی زندگی فردی و اجتماعی‌شان بکوشند تا در جامعه شاهد فرزندان سر خورده از طلاق نباشیم.

کارشناس مباحث تربیتی مازندران با اشاره به اینکه اطاعت‌پذیری و سازش با همسر ویژگی بارز حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است، گفت: امام علی (ع) فرمودند که فاطمه هیچ‌گاه مرا به خشم نمی‌آورد و هرگاه او را می‌نگریستم غم‌هایم از دلم بیرون می‌رفت؛لذا اطاعت‌پذیری کمترین چیزی است که در زندگی زناشویی انتظار می‌رود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها