معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری اراک:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با پرورش عزت نفس کودکان میسر می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری اراک گفت: آموزش «نه» گفتن به دانش‌آموزان و آگاه‌سازی خانواده‌ها با کمک دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در کنترل آسیب‌ها و تربیت نسل جدید جامعه دارد.
کد خبر: ۸۸۲۴۳۳۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علیرضا زارعی ظهر روز24 بهمن ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در فرمانداری اراک برگزار شد با اشاره به آثار آسیب اجتماعی در جامعه گفت: با توجه به اینکه شیوع آسیب‌های اجتماعی امنیت و آرامش جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد از این رو نیاز است مبارزه با مواد مخدر و شاخه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی نظیر خشونت خانگی، ناهنجاری رفتاری و ایجاد خلل در نظم اجتماعی در سطح کلان شهر اراک به صورت اجتماعی و با مشارکت تشکل‌های مردمی و معتمدین محل که از نفوذ کلام بالایی برخوردار هستند، انجام شود.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در دستگاه‌های فرهنگی به منظور آگاهی بخشی از تهدیدات مواد مخدر و انواع آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت اساتید و معلمان در کلاس درس، ترویج سبک زندگی اسلامی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت یازدهم و نیز فراهم کردن فرصت‌های کسب و کار برای کاهش آسب‌های اجتماعی و افزایش امنیت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری اراک تصریح کرد: آموزش «نه» گفتن به دانش‌آموزان، از بدو ورود به مدرسه و آگاه‌سازی خانواده‌ها از طریق دستگاه‌های فرهنگی نقش بسیار مهمی در کنترل آسیب‌ها و نیز تربیت نسل جدید جامعه دارد.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی‌های دقیق اهتمام ویژ‌ه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کلانشهر اراک داشته باشند.

زارعی بیان کرد: از همه مسئولان دانشگاه‌های کلانشهر اراک خواستارم که نهایت سعی و تلاش خود را در راستا ایجاد امنیت و آرامش برای دانشجویان از همه نظر فراهم کنند تا دانشجویان هیچ دغدغه ای را برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

وی ارائه مشاوره در دانشگاه ها و مدارس به دانشجویان و دانش آموزان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که می‌توان دانشجویان را از مشکلات آنها باخبر سازد ارائه مشاوره به دانشجویان است پس باید سیستم مشاوره ای ما در دانشگاه به صورت 24 ساعته فعال باشد تا بتوانیم از مشکلات دانشجویان مطلع و راه حل‌هایی را مرتفع کردن مشکلات اتخاذ کنند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری اراک تصریح کرد: همه دستگاه‌های مربوطه باید در راستای سلامت جامعه گام بردارند و همه قدرت خود را به کار بگیرند تا جامعه سالم و پویا داشته باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: در آستانه نزدیک شدن به انتخابات هستیم امیدواریم که این انتخابات مانند سال ‌های گذشته باشکوه برگزار گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار