یک متخصص پزشکی هسته‎ای و قاری قرآن با بیان اینکه اعتقاد مردم به ارتباط با خداوند کمرنگ شده و این نقصی است که در همه حوزه‌ها به چشم می‌خورد، بر لزوم ارتباط بیشتر با خداوند برای رسیدن به جنبه‌های مختلف سلامت و کاهش بیماری‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۲۴۴۲۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، قاسم رضی متخصص پزشکی هسته‎ای و قاری قرآن با اشاره به ابعاد مختلف سلامت و ارتباط آن با خداوند تبارک و تعالی اظهار کرد: سلامت انسان شامل ابعاد جسمی، روحی، روانی ، اجتماعی است به طور مثال اگر فردی از لحاظ جسمی سالم بوده و جنبه‌های دیگر سلامت را نداشته باشد بیمار تلقی می‌شود.

این متخصص پزشکی هسته‎ای با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جسمی بیماری‌های روحی است، بر لزوم ارتباط بیشتر با خداوند برای رسیدن به جنبه‌های مختلف سلامت و کاهش بیماری‌ها تأکید کرد.

رضی، با اشار به اینکه جایگاه طب در آموزه‌های دینی بیان کرد: جایگاه طب به قدری بزرگ است که پیامبر اسلام(ص) خودشان را طبیب می‌دانستند" طبیبی که دوره می‌چرخد و بیمار خود را پیدا کرده و او را درمان می‌کند " بنابراین این بزرگترین افتخار برای جامعه پزشکی که امید است مسئولین حوزه پزشکی و محور سلامت در جامعه هم به این موضوع اعتقاد پیدا کنند و بتوانند با برنامه ریزی آن را ادامه دهند.

وی ادامه داد: برای سلامت فردی ارتباط با خداوند می‌تواند در ارتقاء آن تأثیرگذار باشد و بهترین راه ارتباط با خداوند تلاوت قرآن و نماز است همچنین ارتباط با ائمه اطهار(ع) که از طریق احادیث و روایت‌ها ممکن است.

این قاری قرآن تأکید کرد: البته این دو منبع قرآن و ائمه اطهار(ع) در اختیار ما قرار دارد در حالیکه راه استفاده از آن را نمی‌دانیم و این مشکلی است که باید بررسی و برطرف شود.

رضی، به بیان راهکار حل این مشکل پرداخت و گفت: ما باید معتقد باشیم که ارتباط با پرودگار می‌تواند پاسخگوی نیازها باشد و تلاش کنیم که به آن دست پیدا کنیم یعنی تا زمانی که ما اعتقاد پیدا نکنیم که ارتباط با خداوند می‌تواند مشکلات ما را در جهت سلامت برطرف کند و جامعه ناسالم ما را به سمت یک جامعه سالم سوق دهد قطعا نمی‌توانیم به این هدف برسیم.

این متخصص پزشکی هسته‎ای در ادامه گفت‌وگو به بیان راهکار دوم ارتباط با خالق هستی برای رسیدن به جامعه سالم اشاره کرد و بیان داشت: از سویی شناخت، آموزش و برنامه ریزی از سوی مدیران در سطوح مختلف از عوامل مهمی است که می‌تواند معارف الهی را در اختیار افراد و جامعه قرار دهند.

رضی در پاسخ به این سؤال که چرا در جوامع امروز نقش آموزه‌های دینی در زندگی بشر کمرنگ شده است؟ بیان داشت: به دلیل اینکه اعتقاد مردم به ارتباط با آفریدگارشان کم شده و این نقصی است که در همه حوزه‌ها به چشم می‌خورد که از خانواده شروع شده و به جامعه سوق داده می‌شود.

وی در پایان افزود: از سویی ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که حکومت‌ها برای ما نسخه بپیچد و همه ما عاقبت بخیر شویم، قطعاً این نقش باید از هسته اصلی جامعه که خانواده است شروع شود تا به مسئولیت‌های بالاتر رسیده و ابعاد مختلف جوامع را در برگیرد.

 


ارسال نظرات