مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان:
هم‌ اکنون 635 دهیاری فعال در سطح استان وجود دارد و در تمامی روستاهای استان با جمعیت بیش از 30 خانوار، دهیاری تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۸۲۴۴۶۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان در مراسم جشن انقلاب در جمع اهالی روستای قروه شهرستان ابهر، با اشاره به بهره برداری همزمان از 315 پروژه دهیاری های استان در سفر استاندار زنجان به این شهرستان، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در خصوص بودجه سنواتی و عمرانی دهیاری ها، بر ضرورت جذب اعتبارات در راستای توسعه کاربردی روستا تاکید فراوانی شده است.

علی محمودی از اجرای 659 پروژه عمرانی در سطح دهیاری های استان طی سالجاری با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان خبر داد و افزود: از این تعداد، 261 پروژه در طول هفته دولت سالجاری با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و 398 پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 100 میلیون تومان در ایام دهه فجر و به صورت متمرکز در روستاها به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه از مجموع پروژه های دهیاری های استان در دهه فجر، 90 پروژه با اعتبار 130 میلیارد ریال در شهرستان زنجان به بهره برداری رسیده است، گفت: 57 طرح در قالب 150 پروژه با اعتبار 63 میلیارد ریال در شهرستان ابهر، 6 پروژه با اعتبار 9 میلیارد ریال در شهرستان خرمدره و 9 پروژه با اعتبار 7 میلیارد ریال در ایجرود افتتاح شده است.

وی تعداد پروژه های بهره برداری شده در شهرستان سلطانیه را 9 پروژه با اعتبار 3 میلیارد ریال برشمرد و افزود: در ماهنشان 25 پروژه با اعتبار 7 میلیارد ریال، در طارم 11 پروژه با اعتبار 5 میلیارد ریال و در خدابنده 98 پروژه با اعتبار 34 میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است.

محمودی به مقایسه میزان اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری های شهرستان ابهر در دولت تدبیر و امید و پیش از آن پرداخت و یادآور شد: در سال 92، حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به دهیاری های این شهرستان تخصیص یافته بود که این رقم در پایان سال 94، به حدود 7 میلیارد و 300 میلیون تومان و در 10 ماهه سالجاری به 7 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص یافته به دهیاری قروه در سال 92 حدود 280 میلیارد تومان بود، افزود: در پایان سال 94 بیش از 720 میلیارد تومان فقط به دهیاری قروه از منابع مختلف پرداخت شده که نسبت سنوات گذشته، رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان، تعداد دهیاری های استان زنجان در پایان سال 92 را 501 دهیاری برشمرد و یادآور شد: هم‌ اکنون 635 دهیاری فعال در سطح استان وجود دارد و در تمامی روستاهای استان با جمعیت بیش از 30 خانوار، دهیاری تشکیل شده است.

ارسال نظرات