تکرار/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با «بسیج»:

امضای قرارداد در منزل سفیر سوئد "تحقیر ملی" و "خلاف منافع" جمهوری اسلامی است

نقوی حسینی تصریح کرد: قرارداد و توافقات خارج از یک مکان رسمی آنهم در منزل سفیری که میهمان ماست امضا می‎شود تحقیر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و تحقیر ملت ایران است
کد خبر: ۸۸۲۴۴۸۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در واکنش به حضور چند تن از وزرای دولت در منزل سفیر سوئد برای امضای چند قرارداد عنوان کرد: این اتفاقی که در منزل سفیر سوئد رخ داده و تعدادی قرارداد امضا شده برخلاف عرف دیپلماتیک بین‎المللی و برخلاف منافع ملی کشور میزبان است.
 
نقوی حسینی افزود: مذاکرات، قراردادها و توافقات در مراجع رسمی و در مکانی که کشور میزبان تعیین می‎کند باید صورت بگیرد و تحت شرایط و مقررات و قوانین کشور میزان باید مراسمات برگزار شود و مقامات در آن شرکت کنند، ولو اینکه طرف قرارداد شرکت خصوصی و غیردولتی باشد اما این اقدام باید در یک مکان رسمی صورت بگیرد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: قرارداد و توافقات خارج از یک مکان رسمی آنهم در منزل سفیری که میهمان ماست امضا می‎شود تحقیر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و تحقیر ملت ایران و برخلاف وعده دولت است که قول داده بود پاسپورت و منزلت ایرانی اعتبار پیدا کند.

نماینده مردم ورامین در ادامه تاکید کرد: حضور مقامات، مسئولین و شرکت‎های طرف قرارداد در منزل سفیر یک شرکت، تحقیر و توهین به منزلت آن کشور است و اصلا قابل تحمل و قابل قبول نیست، آنهم با این شرایطی که وصف آن با تصاویر و گزارشاتی که ارسال شده عنوان می‎شود افرادی که آنجا حضور داشتند شئونات اسلامی و شئونات جمهوری اسلامی را رعایت نکرده بودند.
 
نقوی حسینی در توضیح بیشتر بیان کرد: هر کشوری که میهمان کشور دیگری در قالب روابط دیپلماتیک است موظف است کلیه شئونات اسلامی آن کشور را رعایت کند، این سوال مطرح می‎شود که چطور می‎شود مسئولین و مقامات ما و کسانی که طرف قرارداد هستند در یک چنین محفلی حاضر می‎شوند که خانم‎های بی‎حجاب حضور دارند که این اقدام آنها برخلاف شئونات دینی و اسلامی ماست.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود خواهد کرد گفت: ما بعد ازاینکه گزارشات را دریافت کنیم دراین باره تصمیم خواهیم گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار