مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

احداث مجتمع‌های کارگاهی ویژه مددجویان کمیته امداد

کد خبر: ۸۸۲۴۴۹۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمیته امداد با الهام از تعالیم شرع مقدس و اسناد بالادستی نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش و روحیه خود اتکایی و خودکفایی را در کنار خدمات معیشتی را به خانواده های تحت پوشش در اولویت کاری خود قرارداده است.

هدایت صفری افزود: در همین زمینه مسئولان این نهاد در تلاش هستند از این طریق روحیه استقلال را در خانواده ها پرورش داده و عزت نفس و کرامت آنها را ارتقاء دهد.

وی با اشاره به اینکه استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های شغلی و زندگی، ایجاد طرح، نظارت‌های فنی و پشتیبانی‌های فکری در حین و بعد اجرای طرح بازاریابی و بازارسازی پنج مولفه مهمی است که در حوزه اشتغال خانواده‌های تحت پوشش مورد نظر قرار می‌گیرد، افزود: از طریق اجرای این پروژه‌ها پایداری طرحهای اشتغال بالا رفته و شکوفایی خانواده ها و توانمندسازی آنها حاصل می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه 4 هزار و 800 نفر از خانواده های تحت پوشش طی 10 ماهه سال جاری آموزش‌های مرتبط با مهارت‌آموزی در کنار فراگیری تقویت مهارتهای زندگی را سپری کرده‌اند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 59 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 400 میلیون تومان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و همراهی بانکهای عامل و مسئولان استانی این تعداد شغل تا پایان سال جاری به 2 هزار عدد خواهد رسید.

صفری با بیان اینکه براساس الزامات برنامه پنجم توسعه سالانه باید 10 درصد از جامعه هدف امداد توانمند و از بدنه حمایتی امداد خارج شوند، گفت: در همین بخش جشن خودکفایی یک هزار خانواده تحت پوشش همزمان با هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد امداد در اسفند ماه سالجاری در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رقابت امروز در حوزه اقتصاد بازاریابی و بازار سازی برای محصولات تولیدی است که این امر در امداد نیز پیگیری می‌شود، افزود: براین اساس همه محصولات تولیدی در طرحهای فرشبافی توسط خود امداد بازاریابی و به فروش رفته و مبالغ آن به حساب مجریان واریز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان افزود: با توجه به خدمات اشتغال امداد خوشه‌سازی و خلق زنجیره‌ای از ارزش در بخش‌های مختلف شکل گرفته و با برنامه‌های مختلف و اقدامات لازم در این زمینه توانمندسازی خانواده‌ها رقم میخورد تا فقر بین نسلی در این خانواده‌ها از بین برود.

ارسال نظرات