خبرهای داغ:
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش فارس خبر داد

فارس استان نخست استقبال از مسابقه درس‌هایی از قرآن‌/ راه‌اندازی نخستین دارالقرآن فرهنگیان کشور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش فارس گفت: 120 هزار و 760 دانش‌آموز این استان پاسخ مسابقه درس‌هایی از قرآن را به مدارس تحویل داده‌اند که بالاترین استقبال دانش‌آموزی سطح کشور است.
کد خبر: ۸۸۲۴۵۸۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

محمد نظری در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فارس اظهار داشت: برای تحقق افق قرآنی پنج‌ساله فارس راهبردهای آموزش عمومی قرآن کریم تدوین شد که شامل پنج برنامه است.

معاون آموزش‌و‌پرورش فارس خاطرنشان کرد: باز‌آموزی قرآن به 11 هزار معلم دوره ابتدایی و 2 هزار معلم متوسطه و تربیت 40 هزار حافظ قرآن از بین کودکان و نوجوانان یکی از محورهای این برنامه است و در همین راستا امسال در 66 دارالقرآن یک‌هزار و 800 دانش‌آموز را در بخش حفظ ثبت‌نام کردیم و اکنون مشغول آموزش هستند و 30 نفر آنان حافظ کل هستند.

وی تصریح کرد: هم راستا با راهبردهای افق استان، آموزش 40 هزار نفر برای پنج سال پیش‌بینی شده است که در این راستا باید اعتبارات لازم به آموزش‌و‌پرورش اختصاص یابد.

نظری بیان کرد: آموزش درک مفاهیم آیات موضوعی قرآن کریم برای 160 هزار نفر از کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان پیش‌بینی شده و آموزش روخوانی همراه با درک مفاهیم برای 150 هزار نفر از اقشار مختلف در دستور کار قرار دارد چرا که آموزش‌و‌پرورش در کمیسیون توسعه قرآنی مسئولیت سایر نهادها را نیز بر عهده دارد و آموزش روان‌خوانی و روش تدبر در قرآن نیز ذیل این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

به گفته وی، اولین دارالقرآن فرهنگیان کشور در شیراز راه‌اندازی شد و برگزاری دوره‌های ختم و تلاوت در مدارس و ادارات مد نظر است که در این طرح، هر مدرسه باید سه محفل راه‌اندازی کند.

نظری از تشکیل 120 گروه‌ انصاریان آیات قرآن خبر داد و افزود: 120 هزار و 760 دانش آموز در مسابقات «درس‌هایی از قرآن» حجت‌الاسلام قرائتی مشارکت و پاسخ‌ها را برای ما ارسال می‌کنند که از طرف آموزش‌و‌پرورش هدایایی به آنان تعلق می‌گیرد و بالاترین آمار کشور در این حوزه متعلق به فارس است.

تربیت یک‌هزار داور و 8 هزار فرهنگی فارس با شرکت در دوره آموزشی ویژه قرآن و شرکت 421 هزار و 328 نفر هم در مسابقات مختلف قرآنی سال جاری از دیگر مواردی بود که نظری در سخنان خود برشمرد.

به گزارش فارس، در این نشست نماینده ولی‌فقیه در فارس به تجلیل از آموزش‌و پرورش این استان پرداخت و گفت این مجموعه به جای برخی ادارات دیگر که کم‌کاری کرده‌اند یک تنه به میدان آمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها