خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

نکات تربیتی را از اعمال حضرت صدیقه بیاموزیم

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: تمام لحظات زندگی حضرت زهرا برای امت اسلامی، زنان و مردان جامعه می تواند الگو باشد.
کد خبر: ۸۸۲۴۶۴۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون خصوصیات حضرت زهرا(س) به عنوان الگو امت اسلامی اظهار کرد: تمام لحظات زندگی حضرت زهرا برای امت اسلامی، زنان و مردان جامعه می تواند الگو باشد.

وی ادامه داد:  ایشان تمام حالات پدر بزرگوارشان را به عنوان پیامبر خاتم درک کردند و در عین حال پشتوانه و تکیه گاه همسر گرامیشان نیز بودند.

کاظم لو توضیح داد: حضرت زهرای مرضیه همسر خود را به قدری درک کردند و در کنار ایشان ایستادند که امیر مومنان به عنوان امام معصوم می فرمایند که حضرت زهرا برای لحظه ای مایه نگرانی من نبوده است؛ این به آن معنا است که هرگز از جانب حضرت فاطمه غم و غصه ای برای حضرت اییجاد نشده است و ایشان توانسته اند در خارج از منزل به راحتی به وظایف خود بپردازند.

این مسئول متذکر شد: حضرت علی (ع) که خود تکیه گاه دنیا محسوب می شود خود به زهرا (س) تکیه دارد و آرامش را در کنار ایشان جستجو می کند، در واقع علی(ع) زمانی خانه نشین شد که فاطمه(س) را از او گرفتند.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: همین مسئله می تواند الگوی ما قرار بگیرد، همسران باید برای هم مایه آرامش باشند و در انجام وظایف کمک کننده یک دیگر باشند.

در ادامه این گفت وگو حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به نکات تربیتی که حضرت فاطمه از آنها بهره برده اند و می تواند الگوی امروز جامعه باشد، گفت: خدا محوری و ارزش محوری حرف اول را در زندگی این بانوی بزرگوار می زند.

وی ادامه داد: با نگاهی به روش تربیتی که ایشان به کار برده اند می بینیم که حتی شعرهایی که در گوش فرزند تازه متولد شدشان زمزمه می کنند ارزشی و آموزشی است.

اینکارشناس مسائل مذهبی تبیین کرد: در شعری که ایشان برای امام حسن(ع) می خوانند آمده است: مانند پدرت باش، می بینیم که ایشان به عنوان الگو برای فرزندشان پدر را مطرح می کنند و از طرفی چون پدر در خانه حضور ندارد حضور او را به عنوان یکی از پایه های خانه معرفی می کنند.

وی اضافه کرد: حضرت در ادامه این شعر می گویند که ببین پدرت چگونه ریسمان را از گردن حق برداشت؟ تو هم همین کار را بکن! در نوازش های فرزند نیز درسی آمیخته اند که ما باید از این روش ها استفاده کنیم.

کاظم لو یادآور شد: امروز ثابت شده است آنچه در کودکی در گوش کودک می خوانیم در یاد او می ماند لذا مادران به عنوان رکن تربیت باید این مسائل را در گوش داشته باشند.

وی در پایان ابراز کرد: امام خمینی(ره) می گویند نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند و آن نیم دیگر را هم زنان تربیت می کنند لذا بانوان با توجه به نقش مهم خود باید الگو های تربیت اسلامی را در دستور تربیتی خود قرار دهند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار