رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار از افزایش 93 درصدی غربالگری شنوایی نوزادان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۴۶۵۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازبیله سوار به نقل ازپایگاه خبری صبح مغان،توحید هژیر در مراسم افتتاح طرحهای بهزیستی در شهرستان بیله‌سوار با اشاره اینکه سال آینده 6 واحد مسکن مددجویی بهزیستی در شهر بیله‌سوار در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: مقدمات راه‌اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی با معاونت امور اجتماعی انجام شده است و این پایگاه در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 275 کودک شامل سنین طرح غربال شده در این شهرستان غربال شدند، اضافه کرد: به طوریکه این آمار در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است و در سایه اجرای موفق این طرح روز به روز معلولیت بینایی در این شهرستان کاسته می‌شود. رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار یادآور شد: از مجموع کودکان 3 تا 6 ساله غربال شده در این شهرستان 72 کودک در غربال سطح اول توسط مربیان ارجاعی تشخیص داده شده که برای معاینه در سطح دوم با پیگیری کارشناسان حوزه پیشگیری به اپتومتریست معرفی شدند. به گفته وی از مجموع 72 کودک ارجاعی توسط غربالگران سطح اول نیز 12 نفر نیازمند دریافت عینک بوده که این امر توسط اپتومتریست طرف قرار داد تجویز شده و تمام هزینه عینک ارائه شده هم از طرف حوزه پیشگیری اداره بهزیستی پرداخت شد.

هژیر از افزایش 93 درصدی غربالگری شنوایی نوزادان در این شهرستان خبر داد و گفت: این مهم در سایه تلاشهای مراکز مجری این طرح که به صورت سیار در مناطق روستایی و عشایری و به صورت ثابت در 2 پایگاه شهری اجرا می‌شد به دست آمده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به کسب رتبه ممتاز بهزیستی بیله‌سوار در این طرح گفت: مجموعه بهزیستی به همراه مراکز مجری این طرح تمام توان خود را برای غربالگری نوزادان تا سه ماهه اول تولد به کار بسته که این مهم از شدت افزایش معلولیت نیز خواهد کاست.

ارسال نظرات