دانشجوی جهادگر بسیجی در گفتگو با «بسیج»:
مسئول پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در یک کار علمی، دانشجویان به این نتیجه رسیدند که یک پایگاه ایستگاه بادی در منطقه سربیشه تاسیس کنند اما مسئولین پای کار نمی آید و بودجه ای برای آن اختصاص نمی دهند.
کد خبر: ۸۸۲۴۶۷۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
حسن صادقی مسئول پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهارداشت: 23 بهمن ماه یک اردوی جهادی یک روزه ویژه خواهران برگزار شد.

وی عنوان کرد: این اردو در جهت تکمیل اردوی جهادی نیمه تمام در تابستان امسال صورت گرفت و در این طرح کتابخانه روستای زولسک از توابع شهرستان بیرجند تجهیز شد.

این دانشجوی بسیجی افزود: با حضور دو کارشناس مذهبی در این اردو کلاس های احکام و تربیت فرزند برای بانوان روستا برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای برنامه ریزی اردوی جهادی در نوروز و تابستان سال آینده به شناسایی روستاهای محروم اطراف بیرجند می رویم.

احداث گلخانه پرورش قارچ و گوجه فرهنگی در دستگرد

صادقی بیان داشت: یک روز برای شناسایی عرصه فعالیت به روستای دستگرد در هفت کیلومتری بیرجند رفتیم. عمده مشکلات مردم را به گوش مسئولین رساندیم .

وی اضافه کرد: در حال پیگیری هستیم گلخانه ای برای کاشت گوجه فرنگی و پرورش قارچ در روستای دستگرد با همکاری بسیج سازندگی احداث کنیم.

مسئول پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 5 اردوی جهادی با مشارکت 50 دانشجوی بسیجی به مناطق محروم استان داشتیم.

وی متذکر شد: عمده ترین مشکلی که در روستاهای اطراف بیرجند مورد بررسی قرار دادیم مهاجرت مردم از شهرستان ها به اطراف بیرجند است که این موضوع مشکلات فراوانی را در زمینه اشتغال، اسکان، ایاب و ذهاب ،مدرسه و سایر امکانات برای آنان ایجاد کرده است.

صادقی تصریح کرد: باید به این مشکل جدی رسیدگی شود چرا چند سال است که مردم از شهرستان های دیگر برای زندگی به اطراف بیرجند هجوم آورده اند. علت مهاجرت از شهرهای نهبندان و سربیشه و غیره به حاشیه بیرجند چیست؟

وی عنوان کرد: در یک نمونه که دانشجویان بررسی و تحقیق کردند در سربیشه چند ماه از سال سامانه باد شدیدی است و در تابستان گرما شدیدی در منطقه حاکم است.

این دانشجوی جهادگر ادامه داد: کار علمی دانشجویان به این نتیجه رسیدند که یک پایگاه ایستگاه بادی در منطقه تاسیس کنند اما مسئولی پای کار نمی آید و بودجه ای برای آن اختصاص نمی دهند.

وی تصریح کرد: برای اختصاص دادن بودجه پژوهشی دانشگاه با مسئولین جلسه گذاشتیم اما متاسفانه این طرح های دانشجویان هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولین دانشگاه نمی شود.

مسئول پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: بودجه های سالانه پژوهشی در دانشگاه ها تاکنون به پروژه ای اختصاص داده نشده است.

این دانشجوی جهادگر بیان داشت: علاوه بر کارهای عمرانی و فرهنگی که تاکنون صورت گرفته سعی داریم که به اشتغالزایی مردم در اطراف شهر بیرجند بیشتر کمک کنیم.

ارسال نظرات