براساس گزارش سازمان هواشناسی با تداوم ناپایداری هوا و احتمال آبگرفتگی معابر ،سیلابی شدن رودخانه ها همه دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با بحران احتمالی در این استان آماده باش هستند.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۱۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، عباس شیرخانلو، معاون هماهنگی امور عمرانی  هرمزگان در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به هشدار هواشناسی و ورود سامانه بارش زا به استان هرمزگان، عنوان کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی بارندگی در روزهای آینده خیلی شدید است و همه دستگاه ها باید آمادگی لازم را داشته باشند و اکیپ های اجرایی دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، مخابرات و هلال احمر و شهرداری در آماده باش کامل باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی هرمزگان اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی مدیریت  بحران شهرستان ها تشکیل شده و از دستگاه ها خواسته شده به هشدارهای صادره بیش از پیش توجه لازم را به عمل آورند.

 

بارش سامانه ناپایداری ها طی روزهای دوشنبه تا جمعه است

علیرضا صفا،مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان  بیان کرد: سامانه بارشی فعال جنوبی به استان وارد شده و در مناطق غربی، شمالی و مرکزی استان فعال خواهد بود.

وی افزود: این سامانه طی چند روز آینده تقویت می شود و شدت این ناپایداری ها طی روزهای دوشنبه تا جمعه است که احتمال آبگرفتگی معابر ،سیلابی شدن رودخانه ها و معابر وجود دارد لذا دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

 

ادامه بارندگی ها تا پایان هفته

کیانوش عارفی، معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان به ورود دو سامانه بارشی فعال که همزمان وارد کشور شده اشاره کرد : بر این اساس یک اطلاعیه و یک اخطاریه صادر شده و به تمام دستگاه های اجرایی ارسال شده است.

وی افزود: این توده از شمال و جنوب غربی استان هرمزگان وارد شده و بارش باران از نیمه های امشب آغاز شده و به تناوب تا پایان وقت جمعه ادامه خواهد یافت.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: شدت بارندگی ها در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه در مناطق غربی و شمالی استان است و بیشترین بارندگی ها در شهرستان های پارسیان، بستک و حاجی آباد خواهد بود.

عارفی خاطر نشان کرد: بارش ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و باعث آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها می شود از این رو  تردد در مناطق مذکور را با مشکل مواجه می کند.

 

ارسال نظرات