خبرهای داغ:
زیر بارش رحمت الهی؛

«شهید امنیت گلستان با اشک دیدگان مردم بدرقه شد»

تشییع پیکر شهید «عباسعلی اصفهانکلاته» صبح امروز در زیر بارش باران الهی و اشک دیدگان مردم گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۷۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

عجیب است باران که می بارد همه به سمتی پناه می برند ولی امروز مردمان شهر من در زیر بارش آسمان ایستاده و چشم انتظارند حتی گنجشک ها و یاکریم ها دیگر سراسیمه به دنبال پناه گاه نمی گردند.

باران، این رحمت الهی امروز طوری دیگر می بارد، بغضی نهفته در صدایش حاکم و در چهره آسمانیش غم رخ نمایی می کند.

خود را به سیل جمعیت مردمی که در مقابل معراج شهدای گرگان ایستاده اند رساندم و از چهره غم زده تک تکشان اندوه را نظاره نشستم.

نخستین صلوات که برخواست صدای ناله های جگر سوخته های جمع به گوش می رسید که از درون سینه فریاد یا خدا را سر داده اند و چه غمناک است و چه غم می بارد از آسمان، گویی فرشتگان هم می گریند.

سوز دردناک باد زمستانی در فضایی که پیکر شهید بر دوش مردمان حمل می شود در مقابل سوز سینه داغدار خانوادهای شهدا هیچ است طوری که ناله هایشان اشک را بر گونه ی همگان جاری می کرد.

خوش به سعادت ای بزرگوار و ای بزرگ مرد غیور این سرزمین که اینگونه از جان گذشتی تا باری دیگر به جوانان این دیار تلنگری باشی بر بیداری در برابر هجمه دشمنان و ادامه دهنده راه ولایت تا آنان نیز با الگو برداری از رشادت تو ادامه دهنده راهت باشند.

پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار در هوای سرد و بارانی بر دوش مردم با غیرت استان گلستان در گرگان تشییع شد و من در این بین به سراغ چندی از مسئولین و مردم رفتم تا علت حضورشان را در این جمع جویا شوم .

عباس حسن نیا مدیر کل حفظ  و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان در این مراسم در مصاحبه با خبرنگار بسیج اظهار کرد: شهدایی که به عنوان شهید امنیت محسوب می شوند افرادی از گروه های مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  هستند که برای آسایش و آرامش مردم کشورمان به مناطق جنوب شرق رفته و جانشان را در این راه فدا می کنند.

وی افزود: عده ای هستند که نمی خواهند مردم ما در رفاه و آسایش باشند و یک سری توتئه هایی را در جنوب شرق ایجاد می کنند که ریشه همه این ها به امارات و عربستان منتهی می شود که بلوچ های منطقه سیستان و بلوچستان و منطقه پاکستان را تحریک کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به طرح شهید شوشتری که در منطقه جنوب شرق در حال انجام است، گفت: مردم آن منطقه بسیار در شرایط سختی به سر می برند که شهید " عباسعلی اصفهانکلاته" و دیگر عزیزانی که در آن نقطه خدمت می کردند و می کنند برای نجات، رفاه و آسایش مردم آن دیاراز جان گذشته اند.

سید عباس حسینی فرماندار گرگان نیز در این مراسم گفت: نظام ما بر گرفته از انقلابی اسلامی و نشات گرفته از قرآن است و ایام فاطمیه فضایی را ایجاد کرده که همه این عزیزان و سربازان انقلاب برای حفظ آن قدم برمی دارند و خون خود را برای سلامت این نظام فدا می کنند.

وی تصریح کرد: همه این شهدا شاگردان حضرت زهرا(س) هستند که در این ایام به لقاء الله می پیوندند و شهادت را برای خود شیرین می کنند و قطعا نظام اسلامی نیاز به خون تازه ای برای حفظ این بقا دارد.

سرهنگ سید علی مهاجر فرمانده سپاه ناحیه گرگان، نیز در این مراسم در مصاحبه با بسیج شهدا را از نیکان خواند و ابراز کرد: شهید " عباسعلی اصفهانکلاته" گلی از گلهای نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به خواست حضرت زهرا(س) در چنین روزی انتخاب شده است .

وی با اشاره به حضور پر رنگ مردمی، افزود: مطمعنا مردم در زیر باران آمدند تا با شهدا و آرمان های امام راحل تجدید پیمان کنند و بگویند اگر شما رفتید ما در این شهر حافظ حریم دین و نظاممان خواهیم بود.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان در ادامه بیان داشت: تقارن این دو مناسبت نشانگر این است که هنوز عزیزانی هستند که پای آرمانهای خود جانشان را برای امنیت مردم و نظامی که با تفکر علوی و رهروی از راه امام حسین (ع) است فدا می کنند.

سرهنگ مهاجر گفت: حضور پرشور مردم در زیر باران نشان دهنده تفکر انقلابی و دینی است که با عهدی که با امام و شهدا بستند بعد از 38 سال هنوز پابرجاست.

حجت الاسلام یعقوب مهدوی رئیس اداره ارشاد گرگان در این مراسم انقلاب را برگرفته از مکتب امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: برای حفظ نظام انقلاب اسلامی ایران و رهبری باید پایبن باشیم لذا این شهدا برای دفاع از حفظ  ناموس، حیثیت و آبروی این مردم جان به جان آفرین داده اند.

وی با بیان اینکه تمام هستی شهدا مکتب اهل بیت بود، گفت: امروز با آمدن به این جمع می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم راه کسانی که از جان گذشتند و به مرزهای پرخطر رفتند و در غربت جان دادند. خوش به سعادت اینان که در ایام فاطمیه به درجه رفیع شهادت رسیدند که این یک همخوانی و رهروی از اهل بیت و حضرت زهرا (س) است.

ربیع الله مهدوی یکی از شهروندان گلستانی در این مراسم  بیان داشت: شهدا به گردن ما حق دارند اینان به خاطر ما و فرزندان این نظام رفتند و سینه سپر کردند تا ما و نسل بعد، از امنیت برخوردار باشیم .

وی تصریح کرد: حضور ما امروز ارج نهادن به شهید و شهادت است اگر این شهدا نباشند این آرامش امروز نبود لذا شهدا از ما توقع دارند تا معیارهای اسلامی را رعایت کنیم و در مقابل زورگویان رهرو راهشان باشیم و این راه مرد و زن نمی شناسد و بایستی از زحمات شهدا قدردانی شود.

گفتنی است پیکر پاک شهید "عباسعلی اصفهانکلاته" بعد از تشییع در گرگان به روستای میرمحله زادگاهش انتقال پیدا کرده و بعد از تشییع در منزل، در گلزار شهدای محل خود آرام گرفت .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها