خبرهای داغ:
مدیرکل صنعت و تجارت گلستان خبر داد؛

نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته با شرکت هنرمندان ۷ استان در گلستان برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۸۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از تسنیم، حسینقلی قوانلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 12درصد اشتغال استان در صنعت فرش دستباف و صنایع‌دستی استان است که در همین راستا نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته در گلستان برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور هنرمندان فرش‌باف 7 استان کشور از فردا در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های استان گلستان در گرگان برپا می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: هنرمندان در 35 غرفه محصولات خود را به نمایش می گذارند و با هدف حمایت از آنان فروش یا عقد قرارداد نیز آزاد است و علاقمندان تا جمعه 29 بهمن از ساعت 15 تا 21 می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

قوانلو همچنین گفت: برگزاری جشنواره بافت زرین هم از برنامه‌های جنبی پیش از آغاز به کار این نمایشگاه است که فردا در کارگاه امیرآباد گرگان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این جشنواره 85 بافنده، طراح ، رفوگر و رنگرز فرش با هم رقابت می‌کنند و در هر رشته یک نفر عنوان برتر را کسب خواهد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: راه‌اندازی پایانه صادراتی فرش و صنایع دستی نیز می‌تواند به افزایش صادرات فرش دستباف استان کمک کند که در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور استاندار گلستان تصویب و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان فرش دستباف با بافت قدیم حتی بازارهای داخلی را هم از دست خواهند داد و لازم است با حفظ نقوش ترکمن‌، براساس نیاز و سلیقه بازار، فرش های باکیفیت تولید نمایند تا بازارهای جدیدی را بدست آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار