يك جوان تويسركاني همانند رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، اين روزها در جبهه اقتصادي پا به خط زده و با توليد محصولات گلخانه اي براي خود و دو خانواده ديگر اشتغال ايجاده كرده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۰۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید منتظر دستورالعمل، ابلاغیه و یا هر چیز دیگر ماند، اگر قرار باشد این تفکر که تنها برای پویایی اقتصاد داخلی است حول دستورالعمل ها بچرخد، نباید انتظار داشت که آسیاب اقتصاد هرگز بچرخد.

نهادینه شدن این اصل در جامعه و آن هم در اقشار مختلف و در فرهنگ ها و آداب و رسوم های مختلف و در شهر و روستا می تواند نقطه رهایی بخش و نجات دهنده اقتصاد کشور از رکود شود.

هرکسی در هر جایی که هست آن نقطه را کانون اقتصاد کشور بداند و برای دست یابی به راهکارهای مختلف و به عنوان یک کارآفرین، مرکز اقتصاد در روستا، شهر، استان و در نهایت کشور شود.

پا به سن گذاشته ها با انتقال تجربیات خود، جوان تر ها با تحرک و پویایی یکی یکی که نه دست در دست در دهم اقتصاد را می توانند رونق ببخشند و این امر هنوز گرچه به طور کامل محقق نشده است اما هستند بسیاری از افراد که نه تنها به دنبال تأمین معاش خودو ایجاد منبع درآمد هستند بلکه برای دیگران هم ایجاد اشتغال می کنند و در این میان به شهر فرسفج می رویم، جایی که یک جوان با توکل بر خدا، یا علی گویان ایستاده است تا در خط اول جبهه اقتصاد مقاومتی همانند پدران خود که در جبهه دفاع مقدس جا نا نه وارد میدان شدند با موفقیت حرکت کند.

«جواد سوری»، جوانی است که یک واحد گلخانه ای با مساحت دو هزار مترمکعب  ایجاد  و این روزها برای توسعه آن با همکاری و همفکری فرمانده پایگاه فجر فرسفج آقای نصرت اله جانجانی و  بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان ۱۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کرده است.

او ۲۰ سالش تمام نشده، اما استوار است و البته چندسالی می شود که با عزم و اراده خود همانند جوانان خط شکن دوران دفاع مقدس از گلخانه موجود بهره برداری کرده و شاهد باردهی محصولاتش بوده است.

اصل اقتصاد مقاومتی بر پایه کارآفرینی برای خود و دیگران بنا شده و سوری در این زمینه برای دو نفر از دوستان و بسیجیان پایگاه فجر  نیز اشتغال ایجاد کرده است.

او اکنون مشکل عمده خود را در این مسیر، عدم بازار مناسب و فروش محصولاتش به قیمت پایین می داند و از مسئولان می خواهد تا چاره ای برای این قبیل مشکلات پیش روی تولیدکنندگان بیاندیشند.

 

انتهای پیام/ت

 

ارسال نظرات