خبرهای داغ:

فریاد امداد خواهی یا مطالبه‌گری؟! / چراغ‌های خاموش و لبان تشنه کارون و مردم / پایان اعتراض‌ها با وعده‌های همیشگی؟!

اعتراض امروز شهروندان خوزستانی در خیابان‌ها در حالی به پایان رسید که همچنان بوی خاک و قطعی‌ها بر درد لبان تشنه کارون فزونی می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۷۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزراش خبرگزاری بسیج، راهپیمایی اعتراض‌آمیز و تجمع شهروندان خوزستانی دیشب در حالی به پایان رسید که مسؤولان با حضور در بین این افراد وعده پیگیری و رفع سریع مشکلات موجود را دادند.

این حرکت عصر دیروز در حالی در سطح خیابان‌های منتهی به استانداری صورت گرفت که مردم با سر دادن شعارهایی خواستار کناره‌گیری مسؤولان ناکارآمد دولت در وزارتخانه‌ها بودند.

عدم توجه کردن به مشکلات خوزستان و بی‌توجهی به ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی از جانب دولت‌ها به ویژه دولت فعلی به مردم این دیار بحران‌زده از گلایه‌هایی بود که مردم در حضور فرماندار اهواز به عنوان مسؤول پاسخ‌گوی امروز ابراز کردند.

شعارهایی با موضوعیت جلوگیری از انتقال آب کارون و نابودی خوزستان در پی فاجعه‌های مختلف، رفع مشکل گرد و خاک، توجه به تشنگی مردم این استان و نابودی کشاورزی، قطع متوالی آب و برق در این استان، حضور نمادین و بی‌نتیجه وزرا و مسؤولان کشوری از جمله مواردی بود که مردم در این اعتراض بیان کردند.

گلایه از حداقل توجه‌ها از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید نسبت به مردم خوزستان از جمله مشکلاتی بود که مردم ابراز داشتند، استانی که به عنوان قطب اصلی و اساسی اقتصاد کشور بالاترین نرخ بیکاری را در خود جای داده و تقریبا در تمام خانواده‌های استان بیش از 90 درصد فرد بیکار وجود دارد.

یکی از بانوان حاضر در این تجمع در حالی که با گریه خطاب به فرماندار اهواز سخن می‌گفت بیان کرد: شما دولتی‌ها از درد مردم و نفس‌های بریده آنها خبر ندارید و در مواقع بحران به بهانه سفر کاری و یا مشکلات در بین مردم حضور ندارید.

وی افزود: شما نمی‌دانید که وجود 5 فرزند بیکار در خانه‌ای که یک پدر با حداقل حقوق بازنشستگی و اقساط بانکی به زور زندگی می‌کند چقدر سخت و دردآور است، شما هنوز تجربه این را نداشته‌اید که جوان 30 ساله‌تان از فرط خجالت جلوی پدرش برای 5 هزار تومان پول چگونه اشک می‌ریزد.

با این حال؛ تنها توجه و مرحمی که دولت در 3 سال اخیر بر زخم‌های خوزستان داشت حضور نمادین وزرا با شعارها و حرف های بزرگ و عمل‌های کوچک پس از آن بود.

استانی که قطب انرژی کشور است اینک در قطعی آب و برق و تشنگی با بوی خاک‌های برخاسته از خشکی تالاب‌ها و رودخانه هایش فریاد امدادخواهی سر داد، این همان خوزستانی است که پاره تن این کشور بود.

حال باید دید که مسؤولان دولت تدبیر به قول معترضان امروز، به عنوان ضد خوزستانی‌ترین دولت تاریخ چه برنامه‌ای برای این مردم و برون رفت حداقلی از مشکلات موجود خواهند داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها