مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: منشور حقوق شهروندی که از سوی رییس جمهوری رونمایی شد بدنبال جلب مشارکت همگانی در مدیریت امور جامعه است.
کد خبر: ۸۸۲۵۱۲۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، شفیع شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: منشور حقوق شهروندی از یک طرف قدم اساسی برای نیل بهتر به مردمسالاری دینی و ایجاد نهادهای مدنی است و از طرف دیگر موجب شفاف شدن بیش از پیش حقوق شهروندی می شود.

وی افزود: در استان اردبیل از زمان ابلاغ دستورالعمل ها کارگروهی با 19 عضو اصلی تشکیل شده و این دستوالعمل ها هم به تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها ابلاغ شده تا برنامه ریزی لازم برای هم اندیشی در این ارتباط صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: تاکنون هفت جلسه هم اندیشی در رابطه با حقوق شهروندی در اردبیل با حضور کارشناسان و جوانان برگزار شده و اولین جلسه کارگروه هم در آینده نزدیک به ریاست استاندار اردبیل برگزار می شود.

شفیعی تبیین و نهادینه کردن حقوق شهروندی در راستای گفتمان ملی ، ایجاد شناخت و آگاهی دهی به مدیران و شهروندان در خصوص حقوق و تکالیف ،افزایش آگاهی های عمومی ، مشارکت حداکثری شهروندان و سازمان های مردم نهاد در مدیریت امور جامعه ، ارتقای اعتماد عمومی و کاهش فساد اداری را از جمله اهداف منشور حقوق شهروندی عنوان کرد.

وی همچنین از تشکیل کارگروه حقوق شهروندی در شهرستان های استان اردبیل خبر داد و گفت: این کارگروه در شهرستان ها هم تشکیل می شود و برای تشکیل آن دستوالعمل لازم به فرمانداری ها ابلاغ شده است.

شفیعی اضافه کرد: وزارت کشور وظایف دستگاه های اجرایی در این ارتباط را در قالب 42 ماده و بند ابلاغ کرده و مطابق آن استانداری اردبیل این دستوالعمل ها را به فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است که هر یک از دستگاه های اجرایی باید گزارش ماهانه خود را در این ارتباط به وزارت کشور اعلام کنند.

وی مشارکت سازمان های مردم نهاد را در اجرای این منشور ضروری خواند و گفت: برای جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد برنامه های مختلفی مدنظر است که به اجرا گذاشته می شود .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به نقش رسانه های جمعی در این ارتباط بیان کرد: رسانه ها بویژه صدا و سیما وظیفه دارند در انتشار ، آموزش ، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حقوق شهروندی به ملت نقش موثری ایفا کند.

ارسال نظرات