510 میلیارد ریال برای ساخت هتلینگ بیمارستان های کهگیلویه وبویراحمد هزینه شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۱۴۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این اعتبار از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در 5 بیمارستان دولتی استان هزینه شده است.

پرویز یزدان پناه با اشاره به اینکه مجموع تخت های فعال در این بیمارستان ها افزون بر 850 تخت است افزود: ساختمان بیمارستانهای شهید رجایی و شهید بهشتی یاسوج و شهید رجایی گچساران مربوط به قبل از انقلاب و قدمتی بالای 40 سال دارند که امسال 160 میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی آنها هزینه شده است.
وی گفت: در سه سال اخیر 170 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اندوسکوپی،رادیولوژی،130 میلیارد ریال نیز برای خرید سه دستگاه سی تی اسکن در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت و 50 میلیارد ریال نیز برای تجهیز اتاق های بستری هزینه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از 160 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف به صورت تمام وقت جذب بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی استان شده اند.
یزدان پناه با اشاره به اینکه هم اکنون 64 پزشک متخصص و فوق تخصص در 8 رشته تخصصی و به صورت تمام وقت در بیمارستان های دولتی استان مشغول فعالیت هستند ادامه داد: 70 درصد از مجموع 233پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی استان به صورت تمام وقت مشغول انجام خدمات درمانی هستند.
یزدان پناه از کاهش ارجاع بیماران به استانهای همجوار خبرداد وگفت: بیماران ارجاعی به استان‌های همجوار از 30 نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به حدود 6 نفر رسیده است.
ارسال نظرات