بنیاد ملی نخبگان کشور که با هدف برنامه‌ریزی وسیاست‌گذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور واحراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 تشکیل شد، می‌تواند در زمینه حمایت از نخبگان علمی برنامه‌ریزی کند.
کد خبر: ۸۸۲۵۱۷۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اشتغال و درآمد‌زایی اقتصادی به عنوان یکی از مهم‌تر‌ین اولویت‌های نظام برای برون‌رفت از مشکلات مرتبط با بیکاری، رکود و مشکلات اقتصادی است و تلاش‌های مختلف دولت برای برون‌رفت از این مشکلات در بخش‌های مختلف اجرایی و برنامه‌ریزی مشاهده می‌شود و اجرای اقتصاد مقاومتی با محوریت تقویت داشته‌ها و مدیریت توانمندی‌های است.

برگزاری مسابقات ملی مهارت و یا آزمون‌هایی با هدف شناسایی توانمندی‌های مختلف می‌تواند برای دست‌یابی به اهداف اقتصادی و اجتماعی مثمر‌ثمر باشد و برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری از میادینی است که می‌تواند استعداد‌های و طرح‌های عظیمی را برای کشور به ارمغان آورد که دست‌یابی به این اهداف با همراهی و همکاری ادارات مرتبط و بخش‌های خصوصی و تعاونی است.

حضور دو دارنده مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری در رشته «مکا‌‎ترونیک»  و بیان توانمندی‌ها و دید‌گاه‌های آنان، لزوم حمایت از آنان برای اشتغال‌زایی، در‌آمد‌زایی و اجرایی‌شدن بخش‌های مهمی از اقتصاد مقاومتی را ضروری می‌کند.

 

محمد‌صالح ایمانی دارنده مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری با اشاره به اینکه در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری در رشته «مکا‌‎ترونیک» به همراه سبحان واحد از مازندران موفق به کسب مدال طلا شدم، گفت: سهیل حسنی نیز در سال 1392 از استان مازندران موفق به کسب این عنوان شد و رشته «مکا‌‎ترونیک» تلفیقی از رشته‎های کامپیوتر، مکانیک و الکترونیک است.

وی با بیان اینکه تنها امکانات مورد نیاز شرکت در آزمون برای رشته «مکا‌ترونیک» در شهر ساری موجود بود و من به عنوان «اسمبل» و سبحان واحد به عنوان هم‌گروهی و برنامه‌ریزی طرح آغاز به فعالیت کردیم، افزود: با موفقیت مرحله استانی در مرداد 1394 به مرحله کشوری که در آبان 1394 در مرکز تربیت مربی کرج با حضور 12 استان برگزار شد، موفق به کسب مدال طلا شدیم.

ایمانی با اشاره به اینکه که اگر حامی مالی، حمایت کند، طراحی خط‌های تولیدی مختلفی را می‌توانیم اجرایی کنیم و سهیل حسنی که به عنوان مربی و مشوق ما بود، طرحی را برنامه‌ریزی کرد که مرکبات در سرما، گرما و خشک‌سالی آسیبی نمی‌بینند و ایشان با طرح‎های اشتغالزای مختلف به دلیل عدم حمایت از آن ایده‌ها، بیکار است.

وی افزود: طرح‎ها و ایده‌های مختلفی وجود دارد که در‌آمد‌زا و اشتغال‌زا هست ولی تعدادی از فعالان این عرصه باید به سربازی بروند و یا توان مالی اجرایی‌شدن این ایده‌ها وجود ندارد و چند طرح به عنوان ایده مورد نظر ماست که هزینه‌های میلیاردی واردات آن را به 100میلیون تومان کاهش می‌دهد و این موضوع را در راستای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری ارزیابی می‌کنیم.

دارنده مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری در رشته «مکا‌‎ترونیک» که برادر‌زاده سردار شهید کمیل ایمانی عضو فرماندهی لشکر 25 کربلا و متولد 1372 است، با بیان اینکه طرحی برای خط تولید مربوط به مصرف برق کارخانه‌ها داریم که هزینه نمونه خارجی آن به مبلغ 300 میلیون تومان را به 50 میلیون تومان کاهش می‌دهد، خاطر‌نشان کرد: به اداره یا نهادی مراجعه نکردیم و از پیشنهاد‌های آنان استقبال می‌کنیم.

 

سبحان واحد دارنده مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری نیز در گفت‌وگویی با اشاره به کاربردی‌بودن طرح‌ها و برنامه‌ی مورد‌نظر، گفت: ایده‌ها و طرح‌های مختلفی را در نظر داریم که با مانع مالی روبرو است.

دارنده مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری در رشته «مکا‌‎ترونیک» از حضور حدود 10 نفر فعال در رشته «مکا‌‎ترونیک» استان مازندران خبر داد و افزود: طراحی صفر تا صد دستگاه‌های مختلف را می‌توانیم برای اجرایی‌شدن، انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برخی از طرح‌های اشتغال‌زا و در‌آمد‌زا را به دلیل عدم وجود حامیان مالی به راحتی کنار گذاشتیم، گفت: ترس از شکست مالی باعث کنار‌گذاشتن طرح‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی ما شد.


به نظر می‌رسد دید‌گاه‌ها و طرح‌های اعلام‌شده توسط دارندگان مدال طلای مسابقات ملی مهارت کشوری ارزش پیگیری و تلاش برای اجرایی‌شدن آن را دارد.

بنیاد ملی نخبگان کشور که با هدف برنامه‌ریزی وسیاست‌گذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور واحراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 تشکیل شد، می‌تواند در زمینه حمایت از نخبگان علمی برنامه‌ریزی کند.

اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مازندران نیز با توجه به وظیفه مهارت‌آموزی می‌تواند از دارندگان طرح‌هایی که در آزمون‌های آنان، توانمندی خود را به نمایش گذاشتند به منظور معرفی به بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی استفاده کند.

اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی که از دیدگاه‌های برجسته مقام معظم رهبری و از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است می‌تواند در حمایت از طرح‌های اقتصادی که اشتغال‌زا و در‌آمد‌زا است و توان بازگشت سرمایه در مدت زمانی مناسب را هم دارد ولی با موانع مالی روبرو است، برنامه‌ریزی کند که طرح‌های مختلف دارندگان مازندرانی مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری در رشته «مکا‌‎ترونیک» بخشی از آن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها