رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اجرای منشور حقوق بیمار در تمامی پایگاه های سنجش سلامت استان

منشور حقوق بیمار یکی از برنامه های این دانشگاه در استان به منظور صیانت از حقوق شهروندی شهروندان است که به خوبی در استان اجرا شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۲۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، به اصلاح فرایندهای اجرایی به منظور تسهیل و روان‌سازی اجرای مقررات در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، برنامه های نظارتی جامعی در حوزه های مختلف بررسی عملکرد واحدهای تابعه و نیز تکریم مراجعین با استفاده از ظرفیت های قانونی انجام شده و در راستای شناسایی و جلوگیری از وقوع جرائم، شیوه نامه جامعی تدوین و اجرا می شود.

علیرضا بیگلری راه اندازی کلینیک های ویژه درمانی را نمونه‌ای از اجرای برنامه های رعایت حریم امنیت عمومی برشمرد و افزود: استقرار و پایش سامانه های الکترونیکی، شفاف‌سازی فرآیندهای اجرای قوانین در کنار ارائه آموزش های لازم به منظور توانمند سازی کارکنان و ترویج اخلاق دینی، از دیگر مصادیق اجرای برنامه های صیانت از حقوق شهروندی می باشد.

دکتر بیگلری با اشاره به اینکه از مجموع 310 تکلیف مشخص شده برای 25 دستگاه اجرایی در زمینه رعایت حقوق شهروندی، 17 بند در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، یادآور شد: در زمینه اجرای قانون انطباق و با هدف منطبق شدن مسائل شرعی با موضوعات حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات شایسته ای در استان زنجان صورت گرفته است.

این مقام مسئول حیطه فعالیت علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی را از زمان تولد تا مرگ انسان‌ها عنوان کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان همواره و به ویژه در ایام سختی و بیماری با مردم همراه است و لذا از اهمیت ویژه ای در جامعه برخوردار می باشد.

وی از تشکیل ستاد ویژه ای به منظور تعیین شاخص های اجرایی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خبر داد و افزود: در تمام مدت یک ساله اجرای این برنامه، در تمامی حوزه ها و موضوعاتی همچون پایش مستمر اقدامات، آموزش و توانمندسازی کارکنان و مدیران، اطلاع‌رسانی به شهروندان و اجرای برنامه های متنوع در حوزه های مختلف، اهتمام جدی صورت گرفته است.

دکتر بیگلری در تشریح برنامه ها و اقدامات انجام گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان، در زمینه رعایت حقوق شهروندی و توسعه آن، خاطر نشان کرد: انجام منظم برنامه های ملاقات عمومی مدیران، گسترش خدمات الکترونیکی، استفاده از سیستم تلفن گویا در چندین سیستم و اجرای نظرسنجی های متعدد، از جمله اقدامات انجام شده در حوزه صیانت از حقوق شهروندی به شمار می رود.

گفتنی است بر اساس ارزیابی های انجام شده در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در اجرای برنامه های 9 گانه حقوق شهروندی طی سال 94، رتبه نخست استان را کسب کرد و شهرداری زنجان و نیروی انتظامی استان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

ارسال نظرات