خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان سرپلذهاب با اشاره به لزوم مهارت آموزی و تلاش جوانان گفت: مهارت آموزی مسیر تعالی و ترقی برای خانواده و جامعه است لذا بایستی در این زمینه همه توان و امکانات لازم را به کار بست.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۳۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای شهرستان سرپلذهاب با تأکید بر اصل خودباوری و تلاش درجهت کسب مهارتهای مختلف اظهار داشت: آنچه که در دین اسلام برآن تأکید بسیار شده است ، لزوم پرداختن به فعالیت برای کسب روزی حلال است.

 

وی اذعان کرد: در این راستا با بهره گرفتن از امکانات موجود می توان افقهای روشنی را در جهت مهارت افزایی جوانان و جویندگان کار رقم زد لذا بایستی تمامی ارگانها و دستگاههای ذیربط در این عرصه گام نهاده تا بتوان نسلی با دارابودن مهارت و قابلیتهای کارآمد تربیت کرد.

 

فاطمی نسب خاطر نشان شد: درهمه مجموعه‌ها باید روح کار فرهنگی دمیده  و همه در این راستا قدم بردارند، چرا که کار یک مسئول عادل از یک عمر عبادت افزون‌تر است.

وی همچنین تصریح کرد: مهارت آموزی مسیر تعالی و ترقی برای خانواده و جامعه است لذا بایستی در  این زمینه همه توان و امکانات لازم را به کار بست.

شامحمدی درادامه افزود: 82 دوره مختلف از جمله کارگاه تأسیسات ، جوشکاری ، کابینت سازی، اتومکانیک ، نقشه کشی برادران و خواهران ، کامیپوتر برادران و خواهران و معرق کاری در بخش خواهران و ...در مرکز فنی و حرفه ای سرپلذهاب آموزش داده می شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه تعداد 8 آموزشگاه آزاد درسطح شهرستان سرپلذهاب فعال هستند، اذعان کرد: در سطح شهرستان سرپلذهاب 8 آموزشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند که در این آموزشگاهها 462 نفر برابر با 16 هزارو 358 نفرساعت در 80 دوره مختلف کسب مهارت کرده اند.
 

 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای شهرستان سرپلذهاب درادامه اظهارداشت: یکی از سیاستهای کلی ارتقاء و توسعه فرهنگ مهارت آموزی، کارآفرینی، اطلاع‌رسانی و فراگیر کردن آموزشهای مهارتی در جامعه و آشنایی مردم با این آموزشها و خدمات می‌باشد.

 

جواد شامحمدی گفت: هم اکنون تعداد  هزار و 153 کارآموز برابر با 260 هزارو 499 نفرساعت در فنی و حرفه ای شهرستان مشغول کسب مهارت در رشته های مختلف هستند که از این تعداد 828 نفر برادران و 325 نفر دیگر خواهران می باشد.

 

وی با اشاره به تعداد کارآموزان دربخش روستایی تصریح کرد: تاکنون 336 نفر برابر با 62 هزارو23 نفرساعت در بخش روستا مهارتهای فنی و حرفه ای را کسب نموده که از این تعداد 158 نفر در گروه آقایان و 178 نفر درگروه بانوان هستند.
 


ارسال نظرات