بزرگترین سایت وبلاگ‌دهی مساجد توسط بسیجیان اراکی طراحی شد

بزرگترین سایت وبلاگ‌دهی مساجد توسط نخبگان بسیجی اراکی طراحی و جزو 5 سایت برتر کشور در جشنواره «وب ایرانی» شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۶۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

اسدی مسئول پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) کوی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «وب ایران» و درخشش بسیجیان اراکی در این جشنواره گفت: با استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی براساس نگاه حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند؛«مساجد سنگر است»، اقدام به فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای ورود مساجد به فضای مجازی کردیم چراکه معتقدیم مساجد در فضای مجازی هم می‌توانند سنگر باشند.

وی افزود: براساس همین نگاه اقدام به طراحی سایت «توحیدستان» به کمک نخبگان بسیج نمودیم. این سایت در عین سادگی حرفه‌ای است که قابلیت وبلاگ‌دهی رایگان برای افراد را با ابزارهای متنوع فراهم کرده است.

مسئول پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) کوی مسکن اراک تصریح کرد: این سایت در حال حاضر به عنوان 5 سایت برتر کشور در بحث وبلاگ‌دهی شناخته شده و نامزد برترین سایت وبلاگ‌دهی کشور در جشنواره وب ایران است.

اسدی با بیان اینکه این امر یک سبقه فرهنگی دارد، گفت: از زمان ایده برای طراحی این سایت باتوجه به بیانات مقام‌معظم رهبری تا پایان مراحل طراحی 3 ماه زمان صرف شد ولی آنچه مهم است اینکه در رنکینگ‌های جهانی و جستجو در گوگل این سایت جزو سایت‌های شناخته شده است و از سوی داوران جشنواره وب ایران از نظر فنی و ابزار جزو 5 سایت برتر کشوری شناخته شده است.

وی افزود: به کمک طراحان این سایت که هر کدام حرفی برای گفتن در عرصه فعالیت‌های خود دارند 17 زبان زنده دنیا برای این سایت طراحی شده که مساجد جهان اسلام می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و با این اقدام در واقع به نوعی زیرساخت هدایت فکری و فرهنگی مساجد را در سطح کلان فراهم کرده‌ایم.

مسئول پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) کوی مسکن اراک تصریح کرد: همچنین این سایت، نامزد برترین سایت وبلاگ‌دهی کشور در جشنواره «وب ایران» است؛ دورنمای ذهنی ما برای سال‌های آینده است ولی زودتر از آنچه که تصور می‌کردیم، توانستیم جایگاهی پیدا کنیم.

اسدی یادآور شد: این گامی است که برای مسجد طراز انقلاب اسلامی تعریف کرده‌ایم؛ مساجد ما ظرفیت بالایی دارند براساس مطالعه مباحث دینی و سنت اهل بیت(ع) و بررسی نگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام‌معظم رهبری و سایر مسائل دینی به این مهم رسیدیم که باید مساجد در تمامی حوزه‌ها نقش آفرین باشد.

وی افزود: برای مساجد طراز انقلاب 11 نقش و وظیفه تعریف کردیم که فضای مجازی تنها یکی از آن‌هاست و سایت «توحیدستان» باتوجه به این رویکرد طراحی شد و زودتر از آنچه که پش بینی کردیم توانست در بین 1500 سایت حاضر در جشنواره شناخته و مطرح شود.

مسئول پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) کوی مسکن اراک تصریح کرد: جشنواره وب سایت های ایران از معتبرترین جشنواره‌های حوزه فناوری اطلاعات است که برترین‌های امسال نیز در پایان داوری در روز اختتامیه جشنواره (پنج شنبه 28 بهمن 1395) معرفی می‌شوند.

اسدی با اشاره به پیشرفت این سایت در کشور گفت: امروز شاید بیش از هزار صفحه در گوگل ایندکس کرده ایم، در جستجوی کلمات کلیدی در صدر نتایج هستیم اما با این وجود همچنان به آراء بیشتر برای برتر شدن در رقابت کشوری نیاز داریم که با عنایات الهی و باهمکاری به اعتلای نام مساجد و بچه‌های مسجدی می‌رسیم. که برای این منظور دوستان می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت http://www.iwmf.ir/website/23939 در نظر دهی شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار