بانوان محجبه با حضور مستمر و مشارکت فعالانه در عرصه فعالیت های اجتماعی از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب جلوگیری نمایند.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۷۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین قائم مقام وزیر کشور در سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان زنجان گفت:با توسعه دولت الکترونیک و میز خدمت در ادارات، مراجعات حضوری مردم به ادارات مختلف کاهش یافته و به تبع آن حجم ترافیک شهری و نیز مفاسد اجتماعی و اداری نیز کاهش خواهد یافت.

علی ملازاده با ابراز خرسندی از فعالیت ستاد صیانت در استانداری زنجا افزود: این ستاد همانند یک دستگاه اجرایی، به ایفای نقش پرداخته و با ارزیابی انجام شده در این راستا، فعالیت های مدیران، فرمانداران و رابطین دستگاه ها مشخص و احصاء شده و این امر قابل تقدیر و تحسین است.

وی با اشاره به گزارشات و حجم کار انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی،اظهار داشت: با توجه به فعالیت های فراوانی که در راستای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در استان صورت گرفته، باید نمونه های برتر انجام شده از سوی دستگاه ها همانند دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرداری زنجان و به ویژه جهاد دانشگاهی، به عنوان مدل موفق و الگو قرار داده شوند.

وی افزود: بانوان محجبه همانطور که در ایام عزاداری، راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های مختلف در جامعه، حضور پر رنگی دارند، باید در عرصه فعالیت های اجتماعی نیز به حضور خود استمرار بخشیده و با مشارکت فعالانه خود، از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب جلوگیری نمایند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آسیب های اجتماعی در جامعه، یکی از عوامل موثر در افزایش آمار طلاق است. اما با آموزش مهارت های زندگی و آیین همسرداری به زوج های جوان، می توان از درصد قابل توجهی از این آسیب ها پیشگیری کرد.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بالای استان زنجان در زمینه فعالیت های اجتماعی و کاهش آسیب های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: حضور مستمر مردم در مراسم سوگواری، به درستی نشان می دهد که با استفاده از ظرفیت های مردمی، می توان بسیاری از آسیب ها و آفت های اجتماعی را کاهش داد.

ملازاده همچنین بر میزان اثر بخشی اقدامات انجام شده در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: با رفع کاستی های موجود در استان، می توان عملکرد ستاد صیانت این استان را به عنوان الگو و نمونه ای در سطح کشور معرفی کرد.

گفتنی است در این جلسه از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جهاد دانشگاهی زنجان و سازمان تبلیغات اسلامی استان به عنوان دارندگان رتبه های اول تا سوم در موضوع عفاف و حجاب و همچنین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان، شهرداری زنجان و نیروی انتظامی استان به عنوان سه دستگاه برتر در حوزه حقوق شهروندی، تجلیل شد.

ارسال نظرات