نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: علما در زمان حیات و شهادتشان با قلم و خون خود آگاهی بخش افراد جامعه هستند.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۸۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه کردستان ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: این جلسات مایه خیر و برکت و مروری بر فداکاری ها و استمداد از روح بزرگ شهدا است.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) درباره جایگاه شهدا گفت: ایشان می فرمایند: شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند، و باید گفت:شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند و شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می کند.

 

وی به مقایسه انسان های که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کنند و انسان های خبیث و ستمگر پرداخت و گفت: برخی همانند شهدای روحانی در برابر ظلم و ستم تا پای جان ایستادگی می کنند و برای همیشه در تاریخ جاودانند اما برخی از ظالمان تاریخ همانند رژیم ستم شاهی از هیچ دشمنی با دین خدا و ظلم و ستمی به مردم دریغ نمی کنند.

 

وی به زندگی ملا محمد ذبیحی از شهدای روحانی کردستان اشاره کرد و گفت: وی از جمله مردان خدایی بود که شهید شدن در راه اسلام و انقلاب را به زندگی و تعظیم کردن در برابر دشمنان ترجیح داد.

 

حجت الاسلام شاهرودی بیان داشت: شهید ملا محمد ذبیحی همواره در سخنان خود گروهک‌های ضد انقلاب و دشمنان را مورد انتقاد قرار می‌داد و انقلاب اسلامی را نجات بخش مردم می دانست.

 

حجت الاسلام شاهرودی با بیان اینکه یک روحانی به پیروی از پیامبران و امامان معصوم عمل می کند، گفت: مرکبی که از سر قلم عالمان دینی برای روشنگری و دوری از ظلم و جهالت می تراود فرد را از جهل و نادانی به راه راست راهنمایی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قبل از انقلاب اسلامی دنیا در دو قطب شرق و غرب بر پایه کمونیسم و سکولاریسم که هر دو نیز بر اساس مبارزه با شرک بود، گرفتار شده بود اما با رهبری امام خمینی(ره) احیاگر اسلام و هویت اسلامی، حرکتی و تحول عظیم در جهان ایجاد شد.

 

وی افزود: به فرموده امام خمینی (ره) انقلااب اسلامی به تمام جهان صادر شد و قانون الهی و اسلامی در همه جا فراگیر شد.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان داشت: دشمنان اسلام که پی به قدرت اسلام در جهان برده بودند و با گرویدن تعدا زیادی از تمام جهان به اسلام منافع و قدرت خود را در خطر دیدند و هر بار با ترفند و توطئه ای بر ضد اسلام اقدام می کردند و امروز نیز با حرکت های به اصطلاح دینی با نام اسلام بر ضد اسلام اقدام می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد: علما در زمان حیاتشان با زبان قلم و در زمان شهادتشان با آگاهی بخشی که با خون خود به افراد بخشیدند در راه احیای اسلام و مسلمین قدم برداشتند و ما امروز باید ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم.

ارسال نظرات