اساتید دانشگاه ها، الگوی نسل جوان هستند که باید به فرهنگ سازی و اهمیت دادن به موضوع حجاب و عفاف توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۸۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان در سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان،گفت:

مهدی عباسی اظهار کرد: اساتید دانشگاه ها، الگوی نسل جوان هستند که باید به فرهنگ سازی و اهمیت دادن به موضوع حجاب و عفاف توجه ویژه ای داشته باشند.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت های بومی استان اشاره کرد و گفت: در زمینه نوع پوشش اقوام باید مطالعات جدی انجام شود تا در راستای جلوگیری از معضلات فضای مجازی و کاهش مسائل مرتبط در این زمینه، اقدامات لازم صورت گیرد.

عباسی افزود: جهاد دانشگاهی، یک نهاد عمومی است که مجموعه اقدامات و فعالیت های لازم در راستای تکریم و گسترش عفاف و حجاب را بدون اخذ بودجه دولتی انجام داده است.

در ادامه معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی زنجان به انجام برنامه هایی با موضوع عفاف و حجاب در این مرکز اشاره کرد و گفت: تامین زیر ساخت ها و مناسب سازی محیط در کنار اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی برای همکاران و مخاطبان این مجموعه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

محمد حسین حسنی به تولید و عرضه محصولات فرهنگی و برپایی غرفه های متعدد در نمایشگاه های مختلف با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: معرفی کتاب و مجموعه سخنرانی های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب و نیز برگزاری مسابقات و کارگاه ها و نشست های تخصصی جانبی، از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی زنجان به شمار می آید.

وی فعالیت جهاد دانشگاهی در نمایشگاه های ادواری آب و آئینه و طراحی پوسترهای نمایشگاهی با مضامین هنری و مفهومی را از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی دانست و خاطر نشان کرد: برپایی آتلیه عکاسی با حجاب اسلامی و نیز راه اندازی غرفه عرضه محصولات پوشش اسلامی و مکمل های حجاب، از دیگر اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی زنجان محسوب می شود.

گفتنی است بر اساس ارزیابی های انجام شده در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، جهاد دانشگاهی زنجان در اجرای برنامه های 11 گانه عفاف و حجاب طی سال 94، رتبه دوم استان را کسب کرد.

ارسال نظرات