سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت : نباید به یک شیوه آموزشی یا روش تربیتی در تعلیم و تربیت بسنده کرد و باید بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی راههای مختلف رسیدن به هدف را تعریف کرد .
کد خبر: ۸۸۲۵۲۸۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان خدانظر دریکوند در جلسه راهبران آموزشی مدارس مناطق محروم وکلاس های چند پایه که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه 2با حضور 102نفر از راهبران آموزشی استان برگزار شد ، اظهار داشت : هنر راهبران آموزشی در این است که بتوانند معلمان را با خود همراه کنند و آنان را برای استفاده از شیوه های نوین تدریس و شیوه های علمی و منطقی تعلیم و تربیت ترغیب و هدایت کنند .

وی افزود: نباید به یک شیوه آموزشی یا روش تربیتی در تعلیم و تربیت بسنده کرد و باید بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی راههای مختلف رسیدن به هدف را تعریف کرد .

دریکوند معلمی را هنر نامید و تصریح کرد : در امر آموزش و پرورش معلم باید بتواند شیوه ها و روش ها را چنان تغییر دهد تا تاثیر مطلوب و ماندگار را در فراگیران بر جای بگذارد .

وی بیان کرد : در دنیایی که هر روز سخت های تازه ای از پیشرفت و توسعه در آن به میان می آید شاید یکی از رازو رمزهای توسعه این باشد که هر فردی علاوه بر باور به زندگی جمعی و حرکت های اجتماعی ، به این نتیجه رسیده است که باید نقش خود را در توسعه و پیشرفت جامعه نادیده نگیرد و باور کند که تلاش و کوشش او در توسعه و پیشرفت جامعه تاثیر گذار است .

وی آرمان آموزش و پرورش را تربیت شهروندانی قانون مند برشمرد و عنوان داشت : باید دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که ضمن آشنایی با حقوق و تکالیف خود به قوانین اجتماعی احترام بگذارد و خود را ملزم به رعایت حقوق دیگران بداند .

دریکوند ضمن بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان را منوط به تغییر نگرش تک تک افراد است افزود : اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید از خودمان شروع کنیم و سعی کنیم وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم .

وی معلمان را محور این تغییر و تحول عنوان کرد و افزود : هیچ تغییری در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد ؛ مگر اینکه معلمان به این تغییر مطلوب باور و اعتقاد پیدا کنند .

دریکوند در ادامه کار گروهی و مشارکت جمعی را برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت لازم و ضروری برشمرد و گفت : با تعامل و همکاری با سایر دستگاه و وحدت و همدلی باید تلاش کنیم تا فرهنگ سازی مطلوب در جامعه صورت پذیرد .

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات