قاضی پور گفت: متاسفانه تعداد کسانی که در سفرهای جاده ای فوت می شوند، از 19 تا 32 هزار نفر متغیر است. در صنعت حمل و نقل مشکلات متعددی وجود دارد که کشور را دچار تنش می کند.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۹۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره شرحی از استیضاح وزیر راه و شهرسازی باتوجه به محور های اصلی استیضاح گفت: یکی از محورهای مورد بررسی استیضاح آخوندی، مسکن مهری است که وی آن را طرحی مزخرف و بی اساس خواند و برای تکمیل این پروژه حرکتی نکرد. طبق قانون اساسی دولت و وزارت مربوطه موظف است تا پروژه های نیمه تمام کشور را در پایان هر سال به اتمام رساند. تفاوتی ندارد که این پروژه ملی برای دولت فعلی است یا قبلی!

*سالانه 19 تا 32 هزار نفر در سفرهای جاده فوت می شوند

وی با بیان اینکه سالانه آمار کشته شدن افراد در سفرهای جاده ای رو به افزایش است افزود: متاسفانه تعداد کسانی که در سفرهای جاده ای فوت می شوند، از 19 تا 32 هزار نفر متغیر است. در صنعت حمل و نقل مشکلات متعددی وجود دارد که کشور را دچار تنش قرار می دهد.

*آخوندی برای حادثه  قطار تبریز به مشهد باید عذرخواهی می کرد

نماینده استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در حادثه دلخراش قطار تبریزبه مشهد که منجر به کشته شدن هموطنانمان شد، آخوندی حتی یک عذرخواهی به مردم فهیم ایران نکرد و از پاسخ به سوالاتی که نمایندگان مطرح می کنند، جواب قانع کننده ای ندارد.

*مجوز غیر قانونی برخی از شرکت های حمل و نقل، قانونی نیست

وی در خصوص اقداماتی که آخوندی برای پیشگیری از حادثه های جاده ای باید انجام می داد عنوان کرد: 2 مورد از امور بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد که اتفاقا عدم توجه به این دو نکته باعث تصادفات جاده ای شده است. اولین نکته کیفیت جاده های بین استانی در کشور است که شرایط مطلوبی ندارد و دومین نکته راهداری بود که با دادن مجوزهای غیرقانونی از طرف این سازمان به شرکت های اتوبوس رانی و تاکسی رانی است که به ایجاد رانت و فساد در این ادارات منجر می شود.

*رانت خواری و فسادهای مالی وزارت راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس قرائت می شود

قاضی پور گفت: رانت خواری، رشوه، فسادهای مالی به خصوص نقش فرزند آخوندی در این بین از دیگر محورهای مورد بررسی است که باید در صحن علنی مجلس قرائت شود تا معلوم شود پاسخ های آخوندی در رابطه با آنها چیست؟
ارسال نظرات