فرماندار شهرستان بانه گفت: متناسب سازی خدمات و منابع کتابخانه ها با نیازها و همچنین علایق مردم یکی از راهکاهای مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۱۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد فلاحی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بانه در دیدار کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه یکی از نیازهای فرهنگی جامعه است.

 

وی بالا بودن سرانه مطالعه را از ویژگی ها جوامع توسعه یافته برشمرد و عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی از ارکان توسعه فرهنگی است و نیاز به ارتقای سرانه مطالعه امری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 

فلاحی تشویق به کتاب خوانی در میان مردم را از وظایف دستگاه های فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: مسئولان وظیفه دارند از کتابخانه هی عمومی به عنوان یکی از متولیان فرهنگ ترویج مطالعه حمایت کنند.

 

فرماندار بانه تصریح کرد: ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان بانه نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه فرهنگی شهرستان و ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه دارد.

 

وی خواستار توجه بیشتر خانواده ها به کتاب شد و افزود: خانواده ها می توانند با ایجاد انگیزه در کودکان و زمینه سازی برای مطالعه به ترویج فرهنگ کتاب خوانی کمک شایانی بکنند.

 

رئیس اداره کتابخانه هیا عمومی شهرستان بانه نیز در این دیدار خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه هیا عمومی شد و افزود: این نهاد فرهنگی با اجرای برنامه های متنوع سعی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارد.

 

صفر حسین زاده عنوان کرد:شهرستان بانه در حال حاضر دارای 5 کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه عمومی مشارکتی است که نزدیک به 2 هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

 

وی زیربنای کتابخانه های عمومی بانه را یک هزار و 480 متر مربع عنوان کرد و گفت: با قول مساعدی شهرداری بانه به منظور اختصاص فضایی برای راه اندازی کتابخانه داده اشت امیدواریم این میزان در آینده افزایش پیدا کند.

 
ارسال نظرات