مدیرکل امور استان های شورای عالی استان ها از موزه فوتبال آذربایجان بازدید کرد

مدیرکل امور استان های شورای عالی استان ها در بازدید از موزه فوتبال آذربایجان در جریان تاریخ فوتبال منطقه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۱۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، علی احمدی، در این بازدید با اشاره به تاریخ غنی فوتبال آذربایجان گفت: مردم آذربایجان و تبریز در طول تاریخ و تمدن کهن این منطقه همواره در همه عرصه های فرهنگی، علمی، اجتماعی پیشتاز بوده و به حق نامگذاری نام اولین ها بر این شهر بجا و ارزشمند است.

وی در ادامه این دیدار طی یادداشتی در دفتر یادبود موزه فوتبال آذربایجان نوشت؛

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ هفدهم بهمن سال یکهزار و سیصد و نود و پنج توفیق نصیب اینجانب شد که از موزه فوتبال تبریز بازدید کنم. دانش این حقیر درخصوص فوتبال بسیار اندک است ولی امروز دریافتم که چرا تبریز شهر اولین هاست.

اینکه مردان بزرگی با علاقه یادگارهای خود را بی شائبه تقدیم این موزه ها کرده اند، افتخارات جوانان و بزرگان خود را به نمایش بگذارند جای بسی تقدیر است.

تبریز شهر بزرگان و اندیشمندان است و امروز دریافتم شهر فوتبالیست هایی است که این ورزش را بصورت آکادمیک در کشور بنا نهاده اند.

به همه متولیان و مسئولین دست مریزاد می گویم و برای شهیدان این مرز و بوم طلب همنشینی با ائمه اطهار دارم.

 

براساس این گزارش، موزه فوتبال آذربایجان تا روز پنج شنبه 95.11.21 از ساعت 8 لغایت 14 هر روز پذیرای بازدید عموم مردم و دانش آموزان و معلمان مدارس خواهد بود.

موزه فوتبال آذربایجان اولین موزه فوتبال کشور است که به همت و ابتکار شهرداری منطقه 6 تبریز در پارک رضوان این منطقه در غرب کلانشهر تبریز راه اندازی شده است.

این موزه در نوع خود بی نظیر و منحصر بفرد بوده و پیش از این تنها در کشور ژاپن موزه فوتبال راه اندازی شده است.

توپ، اسناد ورزشی، عکس، بلیت، پیراهن و لباس ورزشی فوتبالیستهای نامی آذربایجان و... از جمله وسایل ورزشی و فوتبالی موجود در موزه فوتبال آذربایجان است.

از جمله وسایل نگهداری شده در این موزه وسایل مرحوم صدقیانی بنیانگذار تبریزی فوتبال در ایران است.

ایده راه اندازی این موزه توسط ایوب نیکنام لاله، محقق تاریخ آذربایجان مطرح شده با حمایت های صادق نجفی شهردار کلانشهر تبریز در کمتر از یک ماه آماده و در 4 دی ماه سال 93 افتتاح شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار