خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا استان همدان خبر داد

افزایش 85 درصدی جرائم سایبری در همدان

رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه در 10 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 85 درصد افزایش تعداد پرونده‌های جرائم سایبری را داشتیم، گفت: به دلیل افزایش تعداد کاربران در فضای سایبری و نداشتن سواد لازم است.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۲۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

سرهنگ اکبر امینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان میانگین ضریب نفوذ استفاده از اینترنت در کشور را 73.6 درصد عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس آخرین آمار در استان همدان ضریب نفوذ استفاده از اینترنت 65 درصد است که براساس رتبه بندی کشوری همدان در رتبه 19 قرار دارد.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 85 درصد افزایش تعداد پرونده‌های جرائم سایبری را داشتیم، افزود: به دلیل افزایش تعداد کاربران در فضای سایبری و نداشتن سواد لازم است.

رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه ما مخالف استفاده از فضای سایبری نیستیم، افزود: به فرموده امام خامنه ای(مد ظله العالی) فضای سایبری دارای فرصت و تهدید است، مهم این است که ما از این فضا چگونه استفاده کنیم.

وی با عنوان اینکه فضای سایبری سرزمین و زمین بازی دشمن است، ابراز داشت: برای استفاده از این فضا به طور قطع باید آگاهی و سواد لازم را داشته باشیم.

امینی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در استفاده از فضای سایبری گفت: والدین در فضای حقیقی به راحتی می‌توانند فرزندان خود را کنترل کنند اما در فضای سایبری به دلیل نداشتن مهارت و پایین بودن سواد والدین و ایجاد شکاف دیجیتالی بین والدین و فرزندان این کنترل به خوبی انجام نمی شود بنابراین ما باید در بحث های کنترلی و طرز استفاده صحیح فرهنگ سازی کنیم.

وی با بیان اینکه مطالب آموزشی و ارائه مشاوره در همه حوزه‌ها در سایت www.syberpolis.ir در راستای آگاهی‌سازی مردم بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک با ورود به سایت در بخش گزارش‌های مردمی می توانند با مجموعه در میان بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان همدان با تأکید بر افزایش آگاهی مردم یادآور شد: هر اندازه که اطلاعت افراد از حوزه سایبری بیشتر شود به همان اندازه در امنیت خواهند بود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار